دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاه اردن گفت که رژیم صهیونیستی بازنده بهار عربی است.

پادشاه اردن

خبرگزاری آلمان از امان گزارش داد، ملک عبدالله دوم در جمع گروهی نخبگان و دانشگاهیان اردنی در کاخ سلطنتی گفت: اردن و فلسطین آینده، امروز قوی‌تر از اسراییل هستند و اسراییلی‌ها طرفی هستند که باید بترسند.

وی افزود: در دیدار اخیرم از ایالات متحده، یک نخبه اسراییلی به من گفت که اسراییل منتظر مانده تا ببیند چه نفعی از آنچه در کشورهای عربی می‌گذرد، خواهد برد. من به او پاسخ دادم که برعکس این استدلال صحیح است، زیرا اسراییل با وضع دشواری مواجه خواهد شد.

ملک عبدالله با بیان این سخنان تلاش کرد هراس برخی اردنی‌ها را در این خصوص کاهش دهد که هشدار می‌دهند تصویب اصلاحات سیاسی در این کشور، اردنی‌های فلسطینی‌الاصل را قادر می‌سازد اکثریت را در پارلمان به دست آورده و در پی آن، طرح سیاستمداران صهیونیست تسهیل شود که اردن را "موطن جایگزین" برای فلسطینی‌ها می‌دانند.

وی گفت: زمانی که برای سفر به آمریکا رفتم، هیچ احساس فشاری از جانب مقامات آمریکایی در خصوص حل مساله فلسطین به بهای اردن نکردم.

ملک عبدالله ادامه داد: اردن، اردن است و فلسطین، فلسطین؛ و مفهوم موطن جایگزین نباید بخشی از مباحثات باشد، زیرا ما مصمم به حفاظت از آینده فلسطین با پشتیبانی از ایجاد کشور مستقل فلسطینی هستیم و از بیت‌المقدس و حق بازگشت دفاع می‌کنیم.

کد خبر 145443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز