همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل اینکه تعداد فرهنگیان بازنشسته‌ای که برای بیمه طلایی ثبت نام کرده بودند به حد نصاب نرسید فرهنگیان قراردادی را هم ثبت نام می‌کنیم تا تعداد به حدنصاب 500 هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم نکوداشت شهیدان تعلیم و تربیت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، درباره دلیل بیمه نشدن بازنشستگان فرهنگی علی رغم اینکه وعده داده شده بود از اول تیرماه تحت پوشش بیمه طلایی قرار گیرند، گفت: جلسه ای را دیروز با وزیر تعاون داشتیم؛ تعداد افراد ثبت نامی به آن عددی که قرارداد بسته بودیم نرسیده، قرار شد این هفته تعدادی از فرهنگیان قراردادی هم به آن اضافه کنیم که به سقف 500 هزار نفر برسد و دیروز هم هماهنگی های اولیه انجام شد و از طرف ما مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که " آیا صندوق بازنشستگی می پذیرد که شاغلین قراردادی تحت پوشش بیمه قرار گیرند؟"افزود: نوع پرداختشان را به شکلی تعریف می کنیم که با قانون مغایرت پیدا نکند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتقاد من این است که وقتی بیمه فعالیت خود را آغاز کند، تعداد افراد داوطلب بیشتر می‌شود ولی آنها معتقدند که باید تعداد به گونه ای باشد که برای آنها از نظر اقتصادی سودآور باشد.

آخرین وضعیت دانشگاه فرهنگیان

حاجی بابایی در ادامه به آخرین وضعیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: همه امور دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و فقط اساسنامه باقی مانده که گروهی برای تدوین آن تشکیل شدند که پس از آن در شورا تصویب شود اما به اول مهر امسال نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه نظارت بر مهدکودک‌ها افزود: هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بحث شد و رئیس جمهور از دبیر این شورا خواست که کار تحقیقاتی که در این باره شده را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهند و نحوه اداره و نظارت به این مهدکودک‌ها مشخص می‌شود و آنچه را که شورا مصوب کند اجرا می‌کنیم.

وی درباره پرسشی مبنبی تعدیل نیرو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز گفت: نه اینگونه نیست، امسال چند هزار معلم به آموزش و پرورش استثنایی افزوده‌ایم، افزایش معلمی که در این سازمان داشتیم در 32 سال پیش بی سابقه است اما در ستاد مشکلاتی بود، به طور مثال کتاب‌های درسی را خودشان تالیف و چاپ می کردند که این اشتباه بود در صورتی که ما در سازمان پژوهش، پژوهشکده استثنایی داشتیم، که کار به آن محول شد و ساختار جدیدی را ایجاد کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین 15 خودرو در این سازمان وجود داشت که به هر استان یکی دادیم؛ من از این تغییر به شدت دفاع می کنم چرا که در جهت پویایی است و آموزش و پرورش استثنایی در سال جدید رونق می یابد و کمبود نیرو در کلاس های درس مدارس استثنایی هم نخواهیم داشت.

افزایش پنج هزار مربی ورزش در سال جدید‌

وی همچنین از افزایش 5 هزار نفری معلمان ورزش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: به سمتی می رویم که مدارس بزرگ معلم ورزش داشته باشند که با اضافه شدن این تعداد حدود 28 هزار معلم ورزش در سراسر کشور داریم.

حاجی بابایی ادامه داد: اگر بخواهیم ورزش واقعی را در مدارس دنبال کنیم باید سالن ورزشی ایجاد کنیم که در آن صورت هم نیاز به 60 هزار معلم ورزش داریم.

وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که " قرار بود اسامی مدارس غیردولتی متخلف را معرفی کنید؟" گفت: قرار بود شما چند مدرسه متخلف را معرفی کنید تا ما بررسی کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس گفت: در مجموع آنچه که بررسی کردیم کمبود نیرو نداریم و ممکن است مشکلات جزئی در استان ها وجود داشته باشد.

کد خبر 145423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز