رضا ظریفی: مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند از فروش ویژه این فروشگاه‌ها از تاریخ 10شهریور تا 15 مهر خبر داد.

قدرت گودرزی با اعلام این خبر به همشهری اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان فاصله زیادی با آغاز سال تحصیلی داشت، در نتیجه در سال‌جاری 3 فروش ویژه داریم؛ نخستین فروش ویژه شهروند در ماه مبارک رمضان بود که اجناس با ارائه تخفیف‌های 5 تا 35درصد به مردم عرضه شد و با استقبال بالای مردم نیز مواجه شد به‌نحوی که اطلاعات به دست آمده از افزایش 17درصدی مشتریان شهروند در ماه مبارک رمضان خبر می‌دهد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش حدود 3هزار بارکد کالا بودیم؛ یعنی سال گذشته که حدود 44هزار کالا داشتیم، امسال این تعداد به 47هزار بارکد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به فروش ویژه بازگشایی مدارس که آغاز شده است، اظهار داشت: در فروش ویژه سال تحصیلی نیز اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان مانند: نوشت‌افزار، کیف و کفش، البسه مناسب و ... به خانواده‌ها ارائه می‌شود. همچنین برای رفع نیازهای خانواده‌ها نیز اقلامی در نظر گرفته شده که برخی از آنها مشمول تخفیف هم می‌شوند.

قدرت گودرزی، مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند درگفت‌و‌گو با همشهری درباره توجه کردن به موضوعات فرهنگی در فروش اجناس مورد نیاز دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جلسات خوبی از 2ماه قبل با تولیدکنندگان برای بالا بردن کیفیت کالاها و اصلاح تصاویر و نقوش روی دفاتر و کیف‌ها و موارد دیگر داشته‌ایم. جلساتی هم با حضور مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری و تولیدکنندگان این اقلام داشتیم تا موارد مد نظر را به آنها ارائه کنیم. خوشبختانه امروز وسایلی که برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود، عاری از نقوش و نشانه‌های مغایر با فرهنگ دینی ماست. ضمن اینکه حتی در وزارت کشور هم جلسه‌ای برگزار و از همه نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای دعوت شده بود که تنها فرد حاضر از نمایندگان فروشگاه‌ها ما بودیم. توضیحاتی هم که در آن جلسه ارائه دادیم مشخص کرد که شهروند حتی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای فروشگاه‌ها جلوتر است.

تخفیف‌های مشتری‌پسند

شهروند، فروشگاهی 17ساله است که برای ارائه اجناسی با کیفیت برتر و نظام‌های مدرن و متمرکز توزیع ایجاد شد. راه‌اندازی این فروشگاه تأثیر زیادی بر زندگی شهروندان داشت و می‌توان گفت که تغییرات زیادی نیز در آن به‌وجود آورد؛ چراکه شهروند اهداف دیگری همچون کاهش هزینه‌های توزیع، ارائه کالا با قیمت مناسب، دقت بیشتر در کنترل کیفیت، کاهش هزینه‌های تردد درون‌شهری، صرفه‌جویی در زمان خرید شهروندان، کاهش حجم ترافیک، کاهش آلودگی‌های محیط‌زیست و سهولت نظارت بر عملکرد بخش خرده‌فروشی را نیز دنبال می‌کرد. حالا در کلانشهر تهران 24 شعبه از این برند توزیع مردمی در گوشه و کنار شهر وجود دارد و فروش‌های ویژه آن با تخفیف‌هایی که قیمت مناسب را به‌دنبال دارند، برای تهرانی‌ها کاملا شناخته شده است؛ چراکه فروشگاه‌های شهروند شعار توسعه مشتری‌مداری را برای سال90 در نظر گرفته است.

قدرت گودرزی درباره فروش‌های ویژه این فروشگاه در زمان هدفمندی یارانه‌ها و پس از آن نیز یادآور شد: سال قبل هم این فروشگاه شهروند بود که با فروش فوق‌العاده خود و ارائه تخفیف‌های ویژه در زمان هدفمندی یارانه‌ها و پیش از آن توانست نه‌تنها مانع افزایش قیمت کالاها شود بلکه قیمت برخی اقلام را نیز کاهش دهد.

این موردی است که چندین بار توسط مشاوران و مدیران شهرداری تهران نیز مورد تأکید قرار گرفته است. امسال هم همانطور که عرض کردم فروش‌های ویژه را با ارائه تخفیف‌های مناسب ادامه دادیم. البته وزارت بازرگانی اعلام کرده بود که تخفیف‌ها باید 5 تا 25درصد بهای کالا را شامل شوند اما شهروند 10درصد هم بیشتر از این مقدار مصوب به مردم تخفیف داد که در حقیقت میزان تخفیف‌ها به 35درصد رسیده است.

شهروند و محیط‌زیست شهری

یکی از موارد مورد تأکید مدیران شهری و نیز مسئولان فروشگاه شهروند استفاده از کیسه‌های تجزیه‌پذیر به جای کیسه‌های نایلونی برای حفاظت بیشتر از محیط‌زیست است.

مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند درباره این موضوع نیز گفت: یکی از مشکلاتی که داریم و بارها نیز به آن اشاره کرده‌ایم بحث اعتبارات مورد نیاز برای تهیه کیسه‌های تجزیه‌پذیر است. البته از سوی نهادهای شهری مانند شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری وعده‌هایی داده شده است تا اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته شود که اگر این مورد نیز صورت بگیرد، می‌توان گام بزرگی را برای مراقبت از محیط‌زیست شهری برداشت. گودرزی در ادامه تأکید کرد: البته با توجه به اهمیت سلامت مردم و محیط‌زیست ما نیز بیکار ننشسته‌ایم و کیسه‌های تجزیه‌پذیر را در فروشگاه‌ها به مشتریان ارائه کرده‌ایم. باید به این مورد هم اشاره کنم که تمام ظروف یکبارمصرف ارائه‌شده در فروشگاه‌ها تجزیه‌پذیر هستند.

رقبای قدرتمند، فروشگاه‌های بهتر

همیشه مطرح شده است که حضور یک رقیب قدرتمند در بازار می‌تواند تأثیر خوبی در ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان داشته باشد. شهروند نیز همیشه از این موضوع استقبال کرده است.

گودرزی در این باره نیز گفت: صادقانه بگویم که از حضور رقیب قدرتمند در بازار نه تنها ناراحت نمی‌شویم بلکه آن را یک امتیاز می‌دانیم چراکه وجود یک رقیب موجب می‌شود تا ما خودمان را بالا بکشیم. اگر کسی از انتقاد بترسد در آینده دچار مشکل می‌شود. کسی هم که انتقاد می‌کند در حقیقت دلسوز است و می‌خواهد کمک کند. نکته دیگر هم همان حضور رقبای قدرتمند در بازار است. این رقبا موجب می‌شوند که ما نیز تلاش کنیم. البته هنر ما نیز این است که با همین امکانات محدودی که داریم می‌توانیم چنین بازاری داشته باشیم. مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند درباره بازدید از دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود در پایتخت گفت: از تعداد زیادی از این فروشگاه‌ها دیدن کرده‌ام. البته درباره تفاوت کیفیت خدمات ارائه شده در این فروشگاه‌ها مردم باید نظر بدهند اما طبق نظرسنجی که از مردم صورت گرفته پاسخ‌ها نشان می‌دهد که فروشگاه‌های شهروند جای خود را در میان مردم پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: البته برخی مشکلات هم وجود دارند که ناشی از قدمت 17ساله این فروشگاه است و شاید در برخی اماکن
جا نمایی خوبی برای فروشگاه صورت نگرفته است. البته ما هم سعی کرده‌ایم با به‌روزنمایی امکانات موجود فضای مناسبی را برای شهروندان تهیه کنیم. این موارد را در چیدمان کالاها، نورپردازی فروشگاه‌ها، تهویه مطبوع، برخورد کارمندان و فروشندگان، همیاران مشتری و ... مواردی است که سعی شده در فروشگاه‌های شهروند بهینه‌سازی شوند. قدرت گودرزی با تأکید بر جنبه
مشتری مداری در شهروند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از جنبه‌های مهم برای ما این است که بتوانیم تمام کالاهای مورد نیاز مشتریان را به مردم ارائه کنیم تا مجبور نباشند برای تأمین نیازهای خود به چند فروشگاه مراجعه کنند. همچنین توجه به کیفیت بالای کالا و قیمت مناسب نیز از موارد مد نظر ماست.

حتی مردم در باره رنگ لباس کارکنان نیز انتقاد داشتند که ما از ابتدای سال‌جاری لباس‌های آنها را نیز تغییر رنگ دادیم. ما برای ارتقای کیفیت برخورد فروشندگان با مشتریان کلاس‌های آموزشی هم برگزار کرده‌ایم تا تعامل خوبی بین مردم و شهروند برقرار شود.

مدیریت شهروند باز هم به ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأکید داشت و افزود: ما اعتقاد داریم شهروند در خانه مردم است و بر این عقیده هستیم که باید با مشتری صادق بود و ما نتیجه این صداقت را هم دیدیم. در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز تنها جایی که دچار مشکل نشد فروشگاه شهروند بود؛ چراکه تلاش کردیم تا قیمت‌ها افزایش نیابند.

او تأکید کرد: نه اینکه من مدیرعامل بگویم، امروز بنا به گفته بسیاری از شهروندان و مسئولان، شهروند پرچمدار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. ما مسئولان فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر را دیده‌ایم که در حال خرید از فروشگاه شهروند بوده‌اند و این چیزی نیست جز همان کیفیت و خدماتی که شهروند به مشتریان ارائه می‌دهد.

کد خبر 145399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز