همشهری آنلاین: هفته پنجم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (۲۰ شهریور) با مصاف شالکه-وولفسبورگ به پایان رسید. شاگردان ماگات در تیم میزبان، تیم فصل پیش این مربی را شکست دادند. فتح دربی شمال توسط برمن و گلباران مونیخ از دیگر دیدنی‌های این هفته بودند.

bundesliga

آوگسبورگ ۱ - بایر لورکوزن ۴

تک‌دیدار آغازین هفته را بایر لورکوزن شامگاه جمعه (۱۸ شهریور) در خانه آوگسبورگ برگزار کرد. این مسابقه در نهایت با موفقیت شاگردان رابین دوت به پایان رسید. سیدنی سم (۲)، اشتفان کیسلینگ و اِرِن دردی‌یوک سوئیسی گلزنان تیم مهمان بودند.

میشائل بالاک هم یکی دیگر از بازیکنان مؤثر و جنگنده لورکوزن بود. او در روزهای اخیر در مصاحبه با روزنامه‌ای انگلیسی گفته بود که از خط‌ خوردن از تیم ملی آلمان آزرده است.

بایرن مونیخ ۷ - فرایبورگ 0

پرافتخارترین تیم آلمان که به اعتقاد بسیاری، بخت اول قهرمانی فصل جاری بوندس‌لیگاست دیدار هفته‌ پنجم را هم با گل‌های فراوان به سود خود پایان داد. بایرن مونیخ عصر شنبه (۱۹ شهریور) مهمان خود فرایبورگ را با ۷ گل (۴ گل گومز) در هم شکست.

مونیخی‌ها در پایان ۵ دیدار فصل خود، ۱۶ گل زده و تنها یک گل دریافت کرده‌اند. تفاضل گل مثبت ۱۵ پس از این تعداد بازی تا کنون در تاریخ بوندس‌لیگا به ثبت نرسیده بود.

وردر برمن ۲- هامبورگ 0

هامبورگ این هفته هم از کسب پیروزی بازماند. دربی شمال آلمان حساس‌ترین بازی روز دوم از هفته پنجم بود که با برتری به حق شاگردان توماس شاف به پایان رسید. برمن علیرغم این‌که یکی از تیم‌های بسیار خوب بوندس‌لیگاست، فصل پیش را با دشواری‌های فراوان و در مکان سیزدهم به پایان برد. این روند در حال تغییر است. پیزاروی پرویی (هر ۲ گل) در نوک حمله و ویزه، سنگربان برمن، بهترین‌های میزبان در این بازی بودند.


بوروسیا دورتموند 1 - هرتا برلین ۲

این دیدار دوئل مدافعان قهرمانی لیگ برتر و لیگ دسته یک بود؛ مصافی که هرتا در آن بسیار بهتر و با برنامه‌تر ظاهر شد. شکست دو بر یک شاگردان کلوپ دومین شکست فصل و نخستین شکست خانگی این تیم از بیش از یک سال پیش است. تک‌ گل میزبان در این دیدار را لواندوفسکی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند. این دومین پیروزی شاگردان مارکوس بابل است که این تیم را در پایان ۵ بازی هشت امتیازی کرد.

ماینتس 0 - هوفن‌هایم ۴

اولین پیروزی هوفن‌هایم بر ماینتس در تاریخ بوندس‌لیگا با دو گل بابل، تک‌ گل فیرمینو و گل به خودی نووِسکی (پنجمین گل به خودی دوران ورزشی) مدافع ماینتس رقم خورد. در چهار دیدار گذشته دو تیم، همواره ماینتس پیروز بوده است. این اولین بار در لیگ برتر آلمان است که رایان بابل هلندی در یک دیدار دو گل می‌زند. البته صحنه آهسته نشان داد که پنالتی این بازی که نخستین گل او را در پی داشت، اشتباه داوری بوده است.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1 - کایزرزلاترن 0

شاگردان لوسیو فاوره در هفته پنجم ده امتیازی شدند. پیروزی این تیم با تک ‌گل آرانگو، ملی‌پوش ونزوئلایی به دست آمد. تیفرت، کاپیتان کایزرزلاترن، خطرناک‌ترین موقعیت این تیم را پس از یک ساعت با ضربه برگردان آفرید که با واکنش دروازه‌بان مونشن‌گلادباخ دفع شد. این دروازه‌بان دست‌کم بر روی کاغذ بهترین سنگربان حال حاضر بوندس‌لیگاست. کایزرزلاترن در پایان هفته پنجم بدون پیروزی در مکان هفدهم جدول نشسته است.


اشتوتگارت ۳ - هانوفر 0

اشتوتگارت تیم بهتر این مسابقه بود، هر چند که هم‌چون دیدارهای اخیر در گلزنی مشکل داشت. اوکازاکی ژاپنی نخستین گل این تیم را در دقیقه ۹ به ثمر رساند. کوزمانوویچ و تاسکی هم دیگر گلزنان بودند. یکی از تماشاگران این دیدار یورگن کلینزمان، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا بود که بازی شاگرد خود چراندولو (هانوفر) را از نزدیک تماشا کرد. هانوفر تنها تیم بوندس‌لیگایی بود که تا این هفته از فصل شکست نخورده بود.

کلن 1 - نورنبرگ ۲

کلن در این دیدار به روال هفته‌های گذشته از حریف عقب افتاد. گل‌های نورنبرگ به فاصله ۴ دقیقه (۳۱ و ۳۵) و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند. مسبب هر دو پنالتی کاپیتان ژرومل برزیلی، مدافع کلن، و زننده هر دو گل سیمونز بلژیکی بود. تک‌گل کلن را هم چیهی در دقیقه ۳۹ به ثمر رساند. این دیدار که از نظر داوری بحث‌های فراوانی را برانگیخت، ۷ کارت زرد و دو کارت قرمز (پکهارت، نورنبرگ، ۴۲/ برکو، کلن، ۷۵) در برداشت.

وولفسبورگ ۲ - شالکه 1

در بازی پایانی هفته، فلیکس ماگات با شاگردان این فصلش به دیدار تیم فصل گذشته‌اش رفت. در این مصاف ابتدا شاگردان رانگنیک با گل دیدنی رائول (دقیقه ۱۳) از میزبان پیش افتادند. وولفسبورگی‌ها اما خود را در زمین پیدا کردند و با استفاده از ضعف دفاع شالکه گل تساوی را در دقیقه ۳۳ و گل برتری را در دقیقه ۸۲ (توسط منجوکیچ) به ثمر رساندند. با این حساب هیچ‌کدام از بازی‌های هفته‌ پنجم با تساوی به پایان نرسیدند.

رائول گونزالس

 

کد خبر 145387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز