یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: با گذشت یک دوره رکود از هفته اول اردیبهشت ماه تا هفته اول شهریورماه از هفته گذشته شاخص‌های بورس روند صعودی گرفتند و این شاخص فقط در طول یک هفته 4.5 درصد رشد کرد، بر همین اساس کارشناسان معتقدند حرکت صعودی بورس در نیمه دوم سال ادامه خواهد یافت.

بورس

به گزارش همشهری، این روزها نگاه سهامداران از یک سو به اوضاع اقتصاد جهانی است و از سوی دیگر به قیمت طلا، نفت، فلزات اساسی و مواد معدنی تا برآورد دقیقی از آینده بازار سهام داشته باشند و از سوی دیگر فعالان بازار سرمایه این روز‌ها بی‌صبرانه منتظر انتشار گزارش‌های مالی 6 ماهه شرکت‌های بورس هستند تا اوضاع اقتصادی و مالی این شرکت‌ها را بررسی کنند. اما با توجه به طی شدن یک دوره رکود 4 ماهه در حال حاضر پرسش سرمایه‌گذاران این است که آیا شاخص‌های بورس در نیمه دوم سال مثبت خواهد بود؟

در همین رابطه شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت کارگزاری سهم آشنا در گفت‌وگو با همشهری درباره اوضاع بورس تهران در نیمه دوم سال گفت: به اعتقاد من، بازار سرمایه ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارد. از یک سو صنایع متعددی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و از سوی دیگر به‌کارگیری ابزار جدید مالی باعث رشد بازار سهام شده است.وی افزود: افزایش فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری باعث شده تفاوت‌های ساختاری در بازار ایجاد شود به‌طوری که در حال حاضر شرایط بورس تهران به هیچ وجه قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و هنوز هم سهام زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

شهمیری تاکید کرد: در حال حاضر نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد و اینطور نیست که با خروج بخشی از نقدینگی از بازار سهام، بورس با مشکل مواجه شود ضمن اینکه ما همگی باید تلاش کنیم تا نقدینگی موجود در کشور به سمت بازار‌های مولد مانند بورس برود نه بازار‌های غیرمولد. مدیرعامل شرکت کارگزاری سهم آشنا خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته هر سهمی که در بازار عرضه شده به‌راحتی فروخته شده و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آماده سرمایه‌گذاری هستند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری همیشه وجود دارد ضمن اینکه در شرایط رکود هم سهام مناسب و پر پتانسیل برای خرید وجود دارد.

فریبرز پرنا مدیرعامل شرکت کارگزاری امیدسهم هم در این‌باره به همشهری گفت: با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی جهان پیش‌بینی شرایط بازار سهام در نیمه دوم سال بسیار سخت است، چرا که نوسان قیمت‌ها در بورس تهران وابسته به قیمت‌های جهانی است.وی ادامه داد: البته به اعتقاد من اوضاع اقتصادی جهان ظرف روز‌های آینده بهتر خواهد شد چرا که انتخابات ایالات متحده آمریکا نزدیک به یکسال دیگر برگزار می‌شود و دمکرات‌ها برای اینکه کرسی ریاست‌جمهوری را از دست ندهند مجبور به ارائه راهکار‌های دقیق‌تری هستند.

ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد اقدامات انجام شده برای عبور از بحران در اقتصاد آمریکا حداکثر ظرف یکسال آینده به بار بنشیند و در نتیجه اوضاع اقتصادی دنیا نیز بهتر شود. وی در پیش‌بینی آینده بازار سهام در نیمه دوم سال گفت: به‌نظر می‌رسد شرکت‌های بورس اثرات ناشی از هدفمندکردن یارانه‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند و با انتشار گزارش‌های 6ماهه شرکت‌ها، اوضاع بورس در نیمه دوم سال بهتر شود چرا که پیش‌بینی من این است که این گزارش‌ها گزارش‌های مثبتی است.

کد خبر 145349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز