یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اعلام انهدام 392 باند قاچاق کالا و ارز در کشور در سال‌جاری، گفت: در این زمینه تاکنون 32 هزار و 400 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فتح‌الله زمانیان افزود: از آغاز سال‌جاری تاکنون 3 طرح عملیاتی سراسری در حوزه کالاهای گمرکی و دخانی، قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه و همچنین برخورد با کالاهای ممنوعه و مشروبات الکلی صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات، در 5 ماهه نخست سال‌جاری ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 3‌هزار و 976 میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه براساس تدابیر اتخاذ شده، شناسایی و برخورد با باندهای کلان قاچاق در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد، گفت: با دستگیری 392 باند بزرگ تاکنون 25 هزار و 778 فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل شده است.

وی با استناد به گزارش و آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دفتر ریاست‌جمهوری که اعلام کرده بود میزان کل کالای قاچاق نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 5 میلیارد دلار کاهش یافته است، گفت: امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و با توجه به اجرای طرح‌ها در نیمه دوم سال، تا پایان سال شاهد کاهش چشمگیر قاچاق در کشور خواهیم بود. سرهنگ زمانیان با بیان اینکه در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت نیز در این مدت 14دستگاه کامیون که بیش از 30 هزار لیتر سوخت حمل می‌کردند توقیف شده‌اند، یادآور شد: 2 کشتی خارجی و یک لنج که سوختی بیش از 20هزار لیتر داشته‌اند و 50دستگاه کامیون که حامل سوخت کمتر از 30 هزار لیتر بودند نیز توقیف شده‌اند.

کد خبر 145344
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز