یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت باید بودجه شهرداری را کامل پرداخت کند تا شهرداری بتواند به مردم خدمات بهتری ارائه دهد، یادآور شد: تحمل مجلس و نظام برای سرپیچی از قانون تا حدی است و اگر این صبر لبریز شود، قطعا دولت با چالش جدی رو به رو خواهد شد.

دهقان

محمد دهقان، در گفت و گو با خبرنگار تهران سما با اشاره به این که پرداخت بودجه مترو از سوی دولت اجباری است، خاطرنشان کرد: سال گذشته دولت دو میلیارد بودجه مترو را پرداخت نکرد و سرنوشت آن پول مشخص نشد اما امسال مجلس به صورت طرح مستقل ضرورت توجه به بودجه مترو را در بودجه سالانه کشور تصویب کرده و برای تقویت و کمک به شهرداری تهران اعتبار خوبی به مترو و شهرداری اختصاص داده است که فقط نیازمند توجه بیشتر دولت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد اراده ای برای اجرای قوانین ندارند، یادآور شد: برخی مقامات ارشد کشوری اهتمام لازم را برای اجرای قوانین ندارند و در برخی موارد نیز به دلیل عدم تمایل در خصوص اجرای یک قانون مانند پرداخت بودجه شهرداری، سنگ اندازی یا مانع تراشی و در برخی موارد نیز بهانه جویی می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی جریانات تاثیرگذار بر روی مسئولان ارشد نیز موجب تشدید برخی امور می شود، اظهار داشت: نکته دیگر اینکه وجود جریان انحرافی در دولت، موجب افزایش بسیاری از مشکلات شده است و از آنجایی هم که دولت از این جریان متاثر است، به دلایل مختلف اشتباهش را نمی پذیرد.

دهقان افزود: جریان انحرافی از آرامش در کشور سودی نمی برد از این رو سعی می کند برخی مسئولان ارشد تا از طریق عدم پرداخت بودجه و یا عدم اجرای کامل قوانین تحت فشار قرار دهد تا حاشیه ایجاد شود و با ایجاد این حاشیه بتواند به اهدف خود برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام و مجلس نیز تا کنون در خصوص عدم اجرای قوانین و یا حتی برخی تخلفات با مصلحت اندیشی رفتار کرده اند اما از این پس اگر قرار باشد که حق و حقوق مردم نادیده گرفته و یا زیر پا گذاشته شود، قطعا مجلس از ابزار نظارتی سخت تری استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس هشتم همچنین گفت: شهرداری برای این که بتواند خدمات بهتری به مردم بدهد نیازمند بودجه است و دولت باید توجه داشته باشد که فقط دولت نیست که برای انجام امورش نیازمند بودجه است. بنابراین مردم نیز از دولت توقع دارند که هر چه سریع تر بودجه مترو را تمام و کمال بدهد تا مردم بتوانند از خدمات خوب و بیشتر شهری برخوردار باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود عدم پرداخت کامل بودجه مترو تا کنون شهرداری در زمینه مدیریت مترو و خدمات شهرداری بسیار خودب عمل کرده است و با وجود عدم پرداخت بودجه بکامل از سوی دولت، شهرداری از لحاظ مالی مدیریت قابل قبول و خوبی داشته است.

کد خبر 145340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز