یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست خبری همایش عصر سوره بیداری اسلامی که قرار است 27 شهریور تا 30 شهریور در حوزه هنری برگزار شود، صبح امروز در تالار شماره 1خانه عکاسان حوزه هنری برگزار شد و دست اندرکاران به اعلام برنامه های این همایش پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،در این نشست که با حضور محمد حمزه زاده قائم مقام، حبیب ایل بیگی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری برگزار شد،حمزه زاده به تشریح برنامه های همایش عصر سوره بیداری اسلامی پرداخت و گفت: استراتژی جدید حوزه ایجاد ارتباط با مخاطبان عام است.

وی ادامه داد: اگرچه مسئولان حوزه، تولید آثار شاخص هنری که وظیفه همیشگی حوزه هنری بوده و هست را مد نظر دارند، اما باید توجه داشت که بدون رویارویی با مخاطبان و بدون ارتباط میان تولید کننده،مخاطب و اثر هنری نمی توان به نتیجه رسید.

معاون هنری حوزه هنری با تاکید بر نقش هنرمندان در حرکت ها و جنبش های فرهنگی و اجتماعی گفت: نخستین کنش های مربوط به جنبش بیداری اسلامی از سوی هنرمندان صورت گرفت، چرا که بدنه این جنبش را مردم تشکیل می دهند و هنرمندان نیز جزیی از مردم هستند.

او با اشاره به این که هنرمندان می توانند تاثیر شگرفی بر حرکت‌ها و جنبش‌های مردمی داشته باشند، هنرمندان را پیام آوران و رسانه جنبش بیداری خواند و گفت:ما در پی بررسی انعکاس این جنبش در هنر و آثار هنری هستیم.

حمزه زاده با اشاره به حضور هنرمندان کشورهای حوزه بیداری اسلامی در این همایش گفت: این همایش زمینه مناسبی را برای تعامل فرهنگی و هنری میان کشور ما و کشورهای منطقه و همچنین میان هنرمندان این کشورها مهیا می سازد.

وی افزود: با توجه به تولیدات هنری با محوریت بیداری اسلامی در کشورمان می توانیم در زمینه بیداری اسلامی نمونه ها و الگوهای هنری زیادی را به هنرمندان کشورهای منطقه عرضه کنیم.

این مقام مسئول در حوزه هنری مهمترین دستاورد این همایش را هم نشینی و برخورد و ارتباط مخاطبان و تولیدکنندگان آثار هنری در این همایش دانست و گفت: از دستاوردهای دیگر این همایش انتشار آثار هنری مانند فیلم، نمایش و آثار تجسمی و مکتوب است.

سخنران بعدی این نشست علی قربانی مدیر محافل و جشنواره های حوزه هنری بود که به رئوس برنامه های همایش اشاره کرد و گفت: برنامه های همایش عصر سوره از 9 صبح شنبه 27 شهریور ماه آغاز می شود و برنامه هایی که برای این روزها تدارک دیده شده، ارائه آثار نمایشگاهی، برنامه های کارگاهی و اجرایی نمایش، فیلم و اجرای موسیقی است.

قربانی با اشاره به برنامه های همایش عصر سوره ویژه بیداری اسلامی گفت: یکی از برنامه های این همایش شب شعر طنز است که در روز اول برگزار می شود و از روز دوم تا آخرین روز همایش 30 شهریور علیرضا عصار با آهنگ سازی فواد حجازی به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

مدیر محافل و جشنواره های حوزه هنری افزود: هر شب این همایش به نام یک کشور حوزه بیدای اسلامی نامگذاری می شود و با حضور شاعران وهنرمندان همان کشورها به شعر خوانی و ارائه آثار پرداخته می شود.

وی از دیگر برنامه های همایش را نمایش 4 فیلم سینمایی و 4 نمایش خیابانی برشمرد و گفت: همچنین در این همایش شاهد برپایی نمایشگاه های گرافیک، نقاشی و کاریکاتور و یک نمایشگاه عکس از مبارزات مردمی کشورهای منطقه هستیم.

قربانی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه تابلو - مقالات با هدف آگاه ساختن مخاطب از انقلاب های منطقه و آشنایی با سیر تاریخی بیداری اسلامی که از سید جمال الدین اسد آبادی تا کنون پیگیری شده است، از دیگر برنامه های این همایش است.

وی همچنین از برگزاری یک ویژه برنامه برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه مشتمل بر غرفه های نقاشی و آبرنگ، برنامه ای با عنوان " کودک و صلح پایدار" و کارگاه های قصه پردازی خواهد بود.

 

 

کد خبر 145313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز