جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش پرس‌تی‌وی، مصری‌ها برای برگزاری تظاهراتی موسوم به اصلاح مسیر جهت تشکیل یک دولت غیرنظامی، در میدان آزادی قاهره تجمع کرده‌اند.

تظاهرات در مصر

 

به گزارش شبکه پرس‌تی‌وی، تظاهرکنندگان بعد از برگزاری مراسم نماز جمعه به سمت وزارت کشور و ساختمان کابینه دولت راهپیمایی خواهند کرد.

حزب جبهه دکوکراتیک مصر اعلام کرده است هدف از برگزاری این تظاهرات، درخواست از شورای عالی نیروهای مسلح مصر برای تهیه یک جدول زمانی جامع است که اقدامات برای دوران انتقالی که با انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود را روشن کند.

بسیاری از مردم مصر بر این باورند که ارتش این کشور به دنبال این است که بعد از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، قدرت را پشت صحنه در دستان خود حفظ کند.

ارتش وعده داده است که تا پایان سال 2011 میلادی این انتخابات را برگزار کند.

معترضان همچنین پایان محاکمه افراد در دادگاه‌های نظامی که به دلیل اعمال مجازات‌های سنگین بدنام هستند را خواستار شدند.

بر پایه گزارش مرکز حقوقی هشام مبارک، بیش از 1200 غیرنظامی مصری بعد از سرنگونی رژیم سابق این کشور در ماه فوریه در دادگاه‌های نظامی محاکمه شده‌اند.

به گفته حقوقدانان، در دادگاه‌های نظامی مصر، خواندگان به مشاوره حقوقی دسترسی نداشته و احکام این دادگاه‌ها قابل تجدیدنظرخواهی نیست.

همچنین جلسات دادگاه‌های نظامی مصر معمولا به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و قضات این دادگاه‌ها مستقل نبوده و در مقابل قانون پاسخگو نیستند.

محمد البرادعی یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در مصر و رئیس سابق آژانس بین‎المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد، از آن‎جا که بسیاری از وعده‌های دولت موقت محقق نشده است، مردم حق اعتراض به حاکمان نظامی کشور را دارند.

کد خبر 145134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز