جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: برخی سامانه‌های اینترنتی غربی مانند گوگل مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند. منابع خبری از این رخداد به‌عنوان بزرگ‌ترین حمله هکری به سامانه‌های اینترنتی غربی نام برده‌اند.

password

طی روزهای گذشته کاربران ایرانی گوگل با درخواست غیرمنتظره‌ای از سوی این سرویس‌دهنده اینترنتی مواجه شدند. اغلب کاربران سرویس‌های پست الکترونیک گوگل در ایران به محض ورود به صفحه اول این سایت با این درخواست مواجه شدند که رمز خود را تغییر دهید.

این اقدام در پی آن صورت می‌گیرد که اخباری مبنی بر هک‌شدن یک سایت ارائه‌دهنده گواهینامه رمز رایانه‌ای در هلند توسط هکرها مورد نفوذ قرار گرفته و رمز صدها هزار کاربر ایرانی مورد سرقت قرار گرفته است.

برخی آمارها حکایت از لو رفتن رمز حداقل 300 هزار شناسه کاربران ایرانی روی جی‌میل دارد.

شرکت واسکو مستقر در شیکاگو اعلام کرده که یکی از واحدهای آن در هلند اخیرا متوجه حمله هکرها به یک رشته از قلمروهای آن ازجمله گوگل شده است؛ حمله‌ای که به گفته گوگل عمدتا کاربران در ایران را هدف گرفته است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در این حملات هکرها با گواهی جعلی گوگل دست به این اقدام زده‌اند. آنها با هک‌کردن وب‌سایت شرکت دیجینو‌تار در هلند - از واحدهای واسکو و یکی از شرکت‌هایی که مجوز صدور گواهی دیجیتال را دارد- موفق به کسب گواهینامه‌ای برای جعل کردن هویت خود به‌عنوان شرکت گوگل شده‌اند. زمانی که کاربران در ایران به وب‌سایت‌های گوگل مراجعه کردند، ازجمله جی‌میل و گوگل‌داکس، امکان مشاهده اطلاعات آنها توسط این هکرها وجودداشت.

گوگل در وبلاگ امنیتی خود نوشت: کاربران عمدتا در ایران هدف این حملات قرار گرفته‌اند. این شرکت جزئیات بیشتری ارائه نکرد. به گفته گوگل شرکت دیجینوتار که گواهینامه وب‌سایت صادر می‌کند، گواهی‌های جعلی را پس از ردیابی آنها باطل کرد. دیجینو‌تار گفت که روز 19 ژوئیه متوجه مسئله شده بود.

گفته می‌شود یک هکر ۲۱ ساله ایرانی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. این خبر هنوز تایید نشده است. هکری که عملیات نفوذ به سرورهای دیجینو‌تار برای سرقت و جعل گواهی‌های امنیتی را انجام داد، همان کسی است که اواسط ماه مارس، با هک کردن کمپانی امنیتی کومودو، بزرگ‌ترین مرکز صدور گواهی‌های دیجیتال در جهان، جنجالی در جهان تکنولوژی به‌پا کرد، جنجال موسوم به Comodogate. در حمله قبلی، او ۹ گواهی امنیتی صادر کرد که می‌توانست برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران گوگل، مایکروسافت و اسکایپ استفاده شود.

کد خبر 145120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز