جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

گروه دانش و سلامت-علیرضا نوش‌آفرین: جامعه ایران از دوره جوانی عبور و به سمت میانسالی حرکت کرده و همایش داروسازان با هدف توجه بیشتر به سالمندان و اهمیت‌دادن به مصرف دارو‌ها در این گروه سنی برگزار شد.

سالمندان

دهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با همکاری مرکز تحقیقات طب سالمندی، هفته گذشته به مدت 3روز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد. به گزارش همشهری، دکتر سیدحمید خویی، رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: اوضاع عمومی داروسازی کشور امسال نسبت به سال گذشته در‌مجموع در شرایط بهتری قرار ندارد و این جای نگرانی داشته و باید حساسیت‌ها را بر‌انگیزد. وی افزود: صرف‌نظر از اتفاقات مهم و مثبتی که رخ داده مثل تشکیل سازمان غذا و دارو و پیشرفت‌هایی که در عرصه داروسازی بالینی در سال‌های اخیر رخ داده، بحث کهنه تعرفه همچنان حل نشده باقی مانده است، بحث تعریف نشدن خدمات دارویی در کشور و وضعیت نابهنجار دارو‌سازی‌ کشور و تهدید‌های اقتصادی، این صنعت را ترسان و لرزان کرده است.

دکتر فرشاد هاشمیان، دبیر علمی همایش گفت: موضوع اصلی این همایش دارودرمانی در سالمندان است و علت انتخاب موضوع سالمندی و سالمندان، تغییر هرم سنی کشور از جوانی به میانسالی است. بر اساس گزارش‌های سازمان آمار از امسال هرم سنی جمعیت وارد میانسالی شده است. ما برای اینکه خیلی دیر به محرکات بیرونی واکنش نشان ندهیم تصمیم گرفتیم که روی طب سالمندی متمرکز شویم. همچنین انجمن علمی داروسازان مراسم تقدیری را برای رئیس سازمان غذا و دارو دکتر احمد شیبانی، نخستین برگزیده همایش علمی داروسازان دکتر محمدحسین زرین‌تن، دومین برگزیده همایش علمی داروسازی دکتر مرتضی صمینی و سومین برگزیده ممتاز همایش علمی داروسازی استاد نمونه دانشگاه‌آزاد دکتر مسعود جلال برگزار و هدایایی را به رسم یادبود به آنها اهدا کرد. همایش با تاخیر حدود 50دقیقه‌ای شروع شد که علت این تاخیر، حضور پیدا نکردن وزیر بهداشت، خانم دکتر وحید دستجردی بود.

کد خبر 145119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز