جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

دادن مکمل‌های حاوی ویتامینA به کودکان زیر 5سال در کشورهای در حال توسعه می‌تواند سالانه جان 600هزار کودک را نجات دهد.

vitamin A

به گزارش بی‌بی‌سی، کارشناسان انگلیسی و پاکستانی 200هزار کودک را مورد بررسی قرار داده و دریافتند میزان مرگ در بین آنها به کمک استفاده از ویتامین A تا میزان 24درصد کاهش می‌یابد. همچنین آنها می‌گویند که استفاده از این ویتامین می‌تواند موجب کاهش اسهال و جلوگیری از ابتلا به سرخک در کودکان شود. برای آنکه سیستم بینایی و ایمنی بدن به درستی کار کند بدن نیاز به ویتامین A دارد.

این ویتامین در مواد غذایی‌ای مانند پنیر، تخم‌مرغ، جگر و روغن ماهی یافت می‌شود. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده 190میلیون کودک زیر 5سال در سراسر دنیا دچار کمبود ویتامین A هستند. کپسول‌های ویتامین A سالانه 2بار و در 60‌کشور توزیع می‌شود. محققان می‌گویند که کمبود ویتامین A در بدن همچنین می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی را افزایش دهد.

دکتر اوان مایو ویلسون از دانشگاه آکسفورد که جزو محققان این پروژه تحقیقاتی است می‌گوید: به تعدادی از کودکان مکمل‌های حاوی ویتامین A دادیم و پس از گذشت یک سال مشاهده کردیم که این کودکان کمتر به بیماری‌های گوناگون مبتلا شده و میزان مرگ‌ومیر در آنها نیز کمتر از سایر کودکان است. ویتامین A بسیار در سلامت کودکان مؤثر است و تولید و توزیع آن نیز برای دولت‌های گوناگون ارزان تمام می‌شود، پس لازم است تا به این امر به‌طور جدی توجه شود.

آزاده خطیبی

کد خبر 145118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز