جمعه ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال انتشار خبر حلق آویز شدن پسربچه 12 ساله دیگری به تقلید از سریال ماورایی ماه رمضان، این سریال ها بار دیگر سر زبان‌ها افتادند.

محمد مهدی و سعید قربانیان سریال‌ها

درحالی‌که انتشار خبر مرگ پسربچه تهرانی که به تقلید از سریال 5 کیلومتر تا بهشت خود را حلق آویز کرده بود باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه شده بود، حلق‌آویز شدن پسربچه دیگری در یزد به تقلید از سریال «سی‌امین روز»، این سؤال را به‌وجود آورده که پخش چنین سریال‌های مامورایی تا چه حد ممکن است روی افراد با سنین مختلف تاثیرات منفی بگذارد. پدر محمدمهدی، نوجوان 12 ساله‌ای که به تقلید از سریال 5 کیلومتر تا بهشت خود را حلق‌آویز کرده بود، روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: برخی از چهره‌های مطرح سینمای کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بودند علت اینکه پسرم خودش را حلق آویز کرده بود، تربیت ناصحیح خانواده‌اش بوده است.

این اظهارنظر در حالی صورت می‌گیرد که پسرم در طول 6 سالی که به مدرسه می‌رفته، همیشه معدلش 20 بوده و همیشه شاگرد ممتاز کلاس معرفی می‌شده و کارنامه‌هایش این حرف مرا اثبات می‌کند. در همه این سال‌ها نمره انضباط محمدمهدی کمتر از 20 نبود و حالا می‌خواهم بپرسم اگر تربیت او ناصحیح بود، آیا باز هم پسرم می‌توانست نمره انضباط 20 آن هم 6 سال پیاپی کسب کند. وی ادامه داد: پسرم، آنقدر دلسوز بود که همیشه می‌خواست برای محبت کردن پیشقدم باشد. او همیشه مراقب برادرش که 6 سال از او کوچک‌تر است، بود و تاثیر مثبت زیادی روی او می‌گذاشت و همه اینها نشان می‌دهد که تربیت او ناصحیح نبوده است. اگر پسرم به خاطر عدم تربیت صحیح دست به‌خودکشی زده است، چرا تا قبل از دیدن سریال مورد نظر چنین کاری نکرده بود؟

سریال 5 کیلومتر تا بهشت، هر شب و زمانی که همه خانواده پای سفره افطار می‌نشستند، پخش می‌شد، بی‌آنکه قبل از آن هشداری نسبت به محتوای سریال و تاثیر آن روی افراد کم سن و سال، داده شود. همه اینها نشان می‌دهد که این سریال‌ها بدون کارشناسی لازم از صدا و سیما پخش می‌شد و همین مسئله باعث شد پایان خوش سریال، آغاز زندگی تلخ من و اعضای خانواده‌ام باشد. براساس این گزارش، چند روز قبل از مرگ محمدمهدی، پسربچه 12ساله‌ای به نام سعید در منطقه آزادشهر یزد نیز به تقلید از سریال سی امین روز خود را حلق آویز کرده بود چرا که تصور می‌کرد به خاطر اینکه گناهی مرتکب نشده، نخواهد مرد.

کد خبر 145111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز