همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون از بوش انتظار دارد که تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش مناقشه عراق را حل کند.

به گزارش روزنامه دی پرسه، این سناتور دموکرات آمریکا تاکید کرد، اوج بی‌مسئولیتی است اگر بوش جنگ عراق را به جانشین خود در کاخ سفید تحویل دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان این که "ما از او انتظار داریم کشور ما را پیش از ترک مسئولیت از این مسئله رهایی دهد"، از جورج بوش، رییس جمهور آمریکا خواست تا مناقشه در عراق را پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش حل کند.

سناتور نیویورکی در اولین تبلیغات رسمی‌اش در ایالت آیوا گفت: این تصمیم خود او بود که با یک نقشه بد و ناتوانی در پیشبرد راهبرد به جنگ وارد شود.

کاخ سفید از اظهارات این سناتور در جریان رقابت‌های حزبی انتقاد کرد و آن را عامل تحلیل‌برنده قوای نظامی مستقر آمریکا در عراق خواند.

کلینتون در همین حال دوباره از این امر اجتناب کرد که به حمایت اولیه‌اش از جنگ علیه عراق به عنوان "اشتباه" بخواند. وی در نشستی خبری از سوالی در این باره طفره رفت و گفت: من عمیقا متاسفم که او (بوش) چگونه از اختیاراتش استفاده کرده است. این اشتباه که وی در مفهوم و پیشبرد جنگ مرتکب شد، فجیع است.

وی افزود، این امر درباره بی‌کفایتی در طرح‌ریزی و اجرای سیاست‌های بوش نیز مشهود است.

این در حالی است که سناتور کلینتون در صف هواداران خود نیز مورد انتقاد است، چرا که رویکردش به جنگ عراق را به کندی تغییر داده است.

او در ابتدا در سنا به انجام این جنگ رای داد. سپس از رهبران جنگی انتقاد کرد و اخیراً نیز از کاهش نیروهای آمریکا در عراق سخن می‌گوید.

کد خبر 14504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز