گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با گذشت 5 روز از افزایش غیرقانونی 10درصدی نرخ شیر نایلونی، دستگاه‌های نظارتی با اظهار بی‌اطلاعی از این افزایش قیمت، حاضر به اظهارنظر در این زمینه نیستند.

افزایش قیمت شیر نایلونی از 600 به 660 تومان از روز شنبه در حالی صورت می‌گیرد که معاون استانداری تهران افزایش نرخ شیر نایلونی، بدون هماهنگی سازمان حمایت را تخلف قلمداد کرد و به خبرنگار ما گفت: استانداری وظیفه تعیین نرخ پایه شیر خام را بر عهده داشته و بر این اساس نرخ این فراورده 520 تومان تعیین شده و تغییری نداشته است. مدیرکل محصولات غذایی و کشاورزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه هیچ توافقی برای افزایش نرخ شیر و لبنیات صورت نگرفته است به خبرنگار ما گفت: معاونت بازرسی این سازمان با هرگونه افزایش قیمت شیر و لبنیات بدون هماهنگی این سازمان برخورد خواهد کرد. علیرضا رفیعی با تایید افزایش غیرقانونی نرخ شیر نایلونی گفت: تا‌کنون سازمان حمایت موافقتی با تغییر نرخ شیر نایلونی و لبنیات نداشته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با اظهار بی‌اطلاعی از افزایش قیمت شیر به خبرنگار ما گفت: تا‌کنون هیچ گزارش رسمی از گران‌فروشی شیر نایلونی دریافت نکرده‌ایم و درصورت احراز تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد. جواد تقوی با اظهار بی‌اطلاعی از نام برخی برندها که نسبت به افزایش نرخ شیر نایلونی اقدام کرده‌اند، گفت: ممکن است نرخ‌های متفاوت شیر نایلونی براساس نوع برند، بسته‌بندی، درصد چربی و... صورت گرفته باشد که باید این موضوع در حوزه نظارت و کارشناسی سازمان بررسی شود. خبرنگار ما در تماس تلفنی با سرپرست و معاون بازرسی سازمان بازرگانی استان تهران، رئیس و معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار پیگیری موضوع شد که پاسخی ندادند.

کد خبر 144945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز