همشهری آنلاین: کتاب هشتمین جشنواره بین‌المللی "بسم‌الله" در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز آن با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش فارس، محمد‌رضا کمره‌ای رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در مراسم اختتامیه و اهدای جوایزی که در تالار ایوان شمس برگزار شد به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره بیش از 5 هزار و 500 اثر از سراسر دنیا به جشنواره راه یافت که با داوری قباد شیوا، مهاجر افشار و محمد خزایی 129 اثر در بخش‌های مختلف انتخاب شد و از میان آنها 16 اثر حائز دریافت جایزه و لوح تقدیر شدند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار 6 جلد کتاب نفیس از پوسترهای این جشنواره گفت: انتشار این 6 جلد کتاب با حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میسر شده است که قرار است به 60 دانشگاه جهان اسلام نیز ارسال شود.

کمره‌ای طی برگزاری نمایشگاه آثار این جشنواره در مالزی و کانادا اشاره کرد و گفت: امیدواریم سال آینده این نمایشگاه در 10 کشور دیگر برپا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد که با حمایت شهرداری تهران امکان انتشار کتاب تفسیر خواص و فضایل آیه مبارکه "بسم الله الرحمن الرحیم" در 50 هزار جلد فراهم شود.

در ادامه این مراسم ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه با رویکرد دینی را از وظایف این معاونت برشمرد و گفت: مهم این است که به موضوعات دینی می‌توانیم از منظر هنری نگاه کنیم و آنها را در زندگی به‌کار بندیم.

وی افزود: در مجموعه مدیریت شهری افتخار داریم که در حوزه مسائل دینی و پیوند آن با مباحث هنری اهتمام ویژه داریم.

ایازی در خاتمه به برنامه‌های فرهنگی و هنری این معاونت در سطح محله‌ها یا محلات اشاره کرد و گفت: جشنواره شمسه در 8 رشته فرهنگی و هنری در 374 محله تهران برگزار می‌شود که برترین‌های این مسابقات محلی به منطقه و سپس شهر تهران راه می‌یابند و در پایان سال 90 بانک اطلاعاتی هنرمندان برتر در این 8 رشته ایجاد می‌شود که به سرمایه معنوی ما می‌افزاید.
در پایان این مراسم جوایز برگزیدگان اهدا شد.

احمد شکری، بنیامین بهرام‌پور و سید حسین عبدالله نیا حسینی به ترتیب نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی شدند.

همچنین از حمید داداشی، سپهر ستاری، مهدی زمانی، لاله مهدی‌نژاد، سهیلا ارجمند، اشکان خدابنده، سمیه عوض‌زاده کاکوتی، بهرام اکاران، روزبه گزرسه، علیرضا بختیاری، اعظم کاظم‌پور و محمد سعید نقاشیان تقدیم شد.

کشورهای بنگلادش و پاکستان نیز دو برگزیده در این جشنواره داشتند.

کد خبر 144884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز