پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل اندونزی، تیم ملی ایران 15 شهریور در دوحه دومین بازی‌اش را در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل قطر برگزار می‌کند.

فوتبال

این بازی سخت‌ترین آزمون کی‌روش از زمان انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود.

ایران با هدایت سرمربی پرتغالی در 4 بازی اخیرش برنده شده و گلی دریافت نکرده ولی قطر تیم بهتری نسبت به ماداگاسکار، مالدیو و اندونزی به شمار می‌رود.

ترکیب تیم ملی نسبت به بازی قبلی 2 تغییر خواهد داشت؛ تیموریان که در زمان 20دقیقه‌ای حضورش مقابل اندونزی یک گل زد و یک پاس گل داد، جانشین حدادی‌فر می‌شود که زانویش به‌شدت آسیب دید. انصاری‌فرد هم پس از محرومیت یک جلسه‌ای‌اش به خط حمله اضافه می‌شود و احتمالا رضایی یا مجیدی روی نیمکت می‌نشینند. مهاجمان تیم ملی مقابل اندونزی در گلزنی ناموفق بودند و کی‌روش امیدوار است بازگشت انصاری‌فرد این مشکل را برطرف کند. تیم ملی یکشنبه شب به دوحه رسید و دیشب در ورزشگاه السد، محل برگزاری مسابقه تمرین کرد.

لازارونی به جای راجواچ

Carlos Queiroz profile

قطر پس از جام ملت‌های آسیا راجواچ را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد ولی پس از شکست برابر ویتنام در بازی برگشت مرحله قبل، ناگهان لازارونی جای او را گرفت. این تیم در بازی‌های تدارکاتی‌اش مغلوب عراق و امارات شد ولی جمعه در منامه برابر بحرین به تساوی بدون گل ارزشمندی رسید. سرمربی برزیلی قطر درباره بازی امشب گفت: «بدون شک ایران تیم قوی‌ای است و بازیکنان شاخص زیادی دارد. بازی با این تیم مهم و بسیار سخت خواهد بود. آنها پیش از این هم به جام جهانی صعود کرده‌اند، بنابراین باید برای پیروزی در این دیدار در نهایت آمادگی باشیم. مهم این است که تیم بازی گروهی را به‌خوبی ارائه دهد و تمام بازیکنان وظایف خود را در زمین به نحو احسن انجام دهند. تمرکز در این دیدار بسیار مهم خواهد بود. بازیکنان باید تمام چیزهای قبلی را فراموش کنند و فقط برای پیروزی در این دیدار تمرکز کنند. بر این باورم که تیم ما در این دیدار بهتر از بازی قبلی ظاهر خواهد شد. با احترامی که برای تیم ایران قائلم، باید بگویم که در این دیدار چاره‌ای جز پیروزی نداریم.»

مشکل گلزنی قطر

سبــــاستین سوریا، مهاجم اروگوئه‌ای‌الاصل قطر که در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه یک بار به تیم امید ایران گل زده و نتیجه 62 بازی ملی‌اش 25 گل است، می‌گوید: «ما به تیم ایران که اندونزی را با 3 گل شکست داد احترام می‌گذاریم. با وجود این، نباید از این تیم بترسیم.» او درباره بازی مقابل بحرین هم گفت: «ما با هدف پیروزی وارد زمین شدیم ولی با توجه به شرایطی که وجود داشت یک امتیاز هم عملکرد خوبی بود.» سوریا که در نیمه دوم بازی مقابل بحرین فرصت‌های گلزنی را از دست داد، اضافه کرد: « بردن در این بازی برای صعود ما حیاتی است.»

لازارونی و سوریا در حالی از پیروزی صحبت می‌کنند که قطر در 3 بازی قبلی‌اش تنها یک گل زده است. مارکنی آمارال، مدافع برزیلی‌الاصلی که به تازگی به تیم ملی قطر اضافه شده، در شکست 3 بر یک تیمش برابر امارات، زننده تنها گل این تیم در این 3 بازی‌ بوده است. یوسف احمد، مهاجم جوان قطر به‌دلیل مصدومیت در این بازی غایب است ولی یونس علی به شرایط بازی رسیده و وسیم رزاق هم با پایان محرومیتش می‌تواند به ترکیب برگردد.»در این میان آمار هم به نفع تیم ملی ایران است که در 8 رویارویی قبلی مقابل قطر 4 بار پیروز شده و تنها 2 بار شکست خورده است. پیروزی در این بازی ایران را با 6 امتیاز در صدر گروه قرار می‌دهد و گام بلندی برای صعود به مرحله چهارم خواهد بود.

اندونزی - بحرین

در دیگر بازی گروه، هر دو تیم اندونزی و بحرین نیاز به امتیاز دارند. بحرین پس از تساوی مقابل قطر خیلی زود به جاکارتا پرواز کرد و شنبه به این شهر رسید، درحالی‌که اندونزی تنها روز یکشنبه به کشورش بازگشت. اندونزی برای این بازی 2 بازیکن محروم دارد، با وجود این امیدوار است با حمایت تماشاگرانش بحرین را شکست دهد.

کد خبر 144840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز