جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: خواستگار شیاد سناریوی سرقت از منزل یک دختر پولدار را به مرحله اجرا گذاشت و فراری شد.

متهم

 

پلیس وقتی پاتوق این متهم را که دست به سرقت‌های متعدد منزل زده تحت محاصره قرار داد، دختر جوانی به نام مینا را که سعی داشت وی را از دست ماموران فراری دهد، بازداشت کرد.

سرقت‌های سریالی

9 اردیبهشت ماه سال‌جاری زن جوانی به شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران مراجعه کرد و به بازپرس ولی‌زاده گفت: شب گذشته به یک میهمانی خانوادگی دعوت شدم که وقتی برگشتم، متوجه سرقت از خانه‌ام شدم. دزد لپ‌تاپ، دوربین، تلفن همراه و پول نقد به ارزش 5 میلیون تومان را به سرقت برده بود.پس از شکایت این زن، تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند. درحالی‌که بررسی‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت، شکایت‌های مشابهی در اختیار سرکلانتری ششم قرار گرفت و با توجه به افزایش شکایت‌ها فرضیه سریالی بودن دزدی‌ها قوت یافت. تیم تحقیق در نخستین مرحله به سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفت و تعدادی از سارقان منزل را که به‌تازگی از زندان آزاد شده بودند، مورد شناسایی قرار داد.

ماجرای خواستگار فراری

درحالی‌که تحقیقات برای افشای حقایق ادامه داشت، پدر و دختری به پلیس مراجعه کردند و پرده از راز خواستگار شیاد برداشتند. براساس شکایت این پدر و دختر، این جوان پس از اینکه با دادن وعده ازدواج توانسته بود اعتماد دختر جوان را جلب کند، نقشه سرقت میلیونی را به مرحله اجرا گذاشته بود و حتی از داخل خودروی پدر دختر نیز سرقت کرده و فراری شده بود.همه شواهد حکایت از این داشت که جوان 23ساله‌ای به نام مهدی که به‌تازگی از زندان آزاد شده، پشت پرده این سرقت‌هاست.

این خواستگار فراری پیش از این به اتهام سرقت موتورسیکلت بازداشت شده و پس از اینکه دوران محکومیتش را طی کرده بود از زندان آزاد شده و فعالیت مجرمانه خود را از سرگرفته بود.
پلیس با در دست داشتن این سرنخ محل زندگی خانواده این زندانی سابقه دار را تحت نظر قرار داد و به این حقیقت دست یافت که در همه مجتمع‌هایی که مادر، خواهر و دیگر اعضای خانواده وی ساکن بودند سرقت‌های متعددی صورت گرفته است. حتی در برخی از پرونده‌ها مالباخته‌ها مهدی را به‌عنوان مظنون معرفی کرده بودند.با توجه به فراری بودن متهم و اینکه مرتب محل زندگی‌اش را تغییر می‌داد ماموران پلیس تلاش‌های شبانه روزی خود را ادامه دادند تا اینکه خانه مجردی این سارق فراری در خیابان گلبرگ شناسایی شد.

درحالی‌که عقربه‌ها ساعت 11شب 9 مرداد ماه را نشان می‌داد ماموران پلیس پاتوق این مجرم را تحت محاصره قرار دادند و وقتی پای در خانه گذاشتند دختر 20ساله‌ای به نام مینا را دیدند که با بستن همه راه‌های ورودی آپارتمان قصد فراری دادن مهدی را داشت که وی نیز به همراه سارق فراری دستگیر شد.در بازرسی از پاتوق مهدی و مینا، پول، لپ‌تاپ، طلا و اشیای عتیقه وبا ارزش مسروقه کشف شد.
مهدی در بازجویی‌ها به بیش از 20فقره دزدی اعتراف کرد که یکی از آنها سرقت از پدر و دختر شاکی در نقش خواستگاربود. او مدعی شد که از خانه همسایه‌های خواهرش هم دست به سرقت زده و پس از آن متواری شده است.

وی برای اینکه ردی از خود برجای نگذارد مرتب محل زندگیش را تغییر می‌داد.در بازرسی از خانه خواهر متهم نیز تعدادی اموال مسروقه کشف شد و خواهر متهم مدعی شد که اطلاعی از سرقتی بودن اموال نداشته و برادرش آنها را به‌صورت امانت در اختیار وی قرار داده است.مهدی همچنین مدعی شد که به‌دلیل بیکاری و زندگی نابسامان خانوادگی و همچنین با انگیزه خوشگذرانی مرتکب این سرقت‌ها شده است.سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: با توجه به سریالی بودن این متهم سابقه‌دار، چنانچه افرادی که در مدت یکسال گذشته از خانه شان سرقت شده برای شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

هشدار پلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران ضمن توصیه شهروندان به رعایت موارد ایمنی، گفت: سارقان از هر فرصتی برای اجرای نقشه شوم خود استفاده می‌کنند به همین خاطر افراد باید نسبت به نصب تجهیزات لازم در آپارتمان و محل اقامت خود به‌ویژه ورودی‌ها اقدام کنند. مجرمان معمولا برای رسیدن به اهدافشان حتی به دوستان، همسایه‌ها و آشناهای خود نیز رحم نکرده و حتی در نقش خواستگار و از این قبیل هم برای نفوذ به محل سکونت و سرقت اموال با ارزش استفاده می‌کنند.

کد خبر 144562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز