جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر لیبی در دومین پیام خود با ادعای اینکه اکثریت مردم لیبی از وی حمایت می‌کنند اعلام کرد که "سرت" - محل تولدش- در حال حاضر پایتخت لیبی به شمار می‌آید.

قذافی

 به گزارش ایسنا، معمر قذافی، در دومین پیام خود که از طریق شبکه الرای دمشق منتشر شد، عنوان داشت: از مردان و زنان لیبی می‌خواهم خود را برای جنگ طولانی که استعمارگران نمی‌توانند در آن وارد شوند، آماده کنند.

 وی در ادامه افزود: مردم خود را برای جنگ گروه‌ها و شهرها و همچنین "جنگ گوریل و زنبور" آماده کنید. هدف از بین بردن دشمن است.

 قذافی همچنین عنوان داشت: امکانات دشمن محدود است. پیروزی از آن شما مردم لیبی است. حلقه محاصره آنها را تنگ تر کنید و برای آزادسازی طرابلس از سراسر جهان حرکت کنید.

 وی در ادامه افزود: استعمارگران می‌خواهند مردم لیبی را برای مبارزه به کار بگیرند. آنها می‌خواهند کشور لیبی را به زمان قبل از انقلاب بزرگ و پیروز 42 سال قبل بازگردانند.

 به دنبال کودتای صورت گرفته در 42 سال قبل قذافی توانست به قدرت برسد.

 قذافی همچنین عنوان داشت: ما ترجیح می‌دهیم بمیریم تا بار دیگر به دوره قبل بازگردیم. هرگز تسلیم نخواهیم شد. آنها نمی‌توانند بر خاک ما مسلط شوند. غیر ممکن است لیبی تحت استعمار قرار بگیرد ما مرگ را تجربه کردیم.

 وی در ادامه افزود: اشغالگران سعی دارند منابع آبی و نفتی ما را مصادره کنند و این ذخایر را از دست ملت لیبی خارج کنند.

 قذافی همچنین عنوان داشت: زیرساخت‌های لیبی به دنبال اقدامات خائنان و استعمارگران از بین رفت . انقلاب 42 سال قبل عزت و کرامت را برای ملت لیبی به ارمغان آورد. ما با این انقلاب توانستیم زاغه‌های موجود در لیبی را به ویلاها تبدیل کنیم.

 وی در ادامه افزود: زمانی که ملت لیبی صدای من را می‌شنود این مساله خطری برای استعمارگران به شمار می‌آید. آنها تلاش می‌کنند تا با استفاده از تکنولوژی تصویر و صدای من را از بین ببرند.

 رهبر لیبی در این پیام صوتی خود عنوان داشت: از هواداران خود می‌خواهم در رویارویی با استعمارگران مانند زنبور باشند. زنبور نیش می‌زند و پرواز می‌کند استعمارگران را در تمام خاک لیبی تحت پیگرد قرار دهیم. مخالفان نظام من تعداد بسیار محدودی هستند و اکثریت مردم مرا تایید می‌کنند.

 وی در ادامه افزود: تمام قبایل و زنان و مردان با من هستند و قدرت خود را بازخواهند گرداند. حمله‌های صورت گرفته علیه ملت لیبی در منازل، مدارس و بیمارستان‌ها شیطانی است. خداوند با من است و این اقدامات پیروز نخواهد شد من هرگز کشور را ترک نخواهم کرد.

 قذافی همچنین عنوان داشت: محور اصلی درگیری‌ها دستیابی به منابع آبی است و هرکسی در کشور بتواند این منابع را به دست بگیرد بر لیبی حکمرانی خواهد کرد. این مساله به جنگ داخلی می‌انجامد. امپریالیست‌ها این جنگ را بر ما تحمیل می‌کنند. ما اجازه نخواهیم داد نفت لیبی غارت شود. استعمارگران در لیبی نمی‌توانند در خاک این کشور براحتی بخوابند. سرت پایتخت کنونی لیبی به شمار می‌آید.

کد خبر 144555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز