چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز عید سعید فطر امروز با حضور میلیونها نفر از نمازگزاران مومن و خداجوی در صفوفی به هم پیوسته در سراسر کشور اقامه شد.

گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از مراکز استانها حاکیست، امروز مساجد و مصلاهای میهن اسلامی شاهد حضور نمازگزارانی بود که با دلی امیدوار به رحمت خداوند و سرشار از عشق و بندگی رب العالمین با خواندن دعای ملکوتی الله اکبـر ، الله اکبـر ، لاالـه الاالله و الله اکبـر ، الله اکبـر و لله الحمـد ، الحمـدلله علی ما هدینـا و لـه الشـکر علی ما اولینـا سر دادند و خداوند را به وحدانیتش یاد کردند و شکر نعمت های الهی به ویژه نعمت هدایت را به جای آوردند و برای پیروزی و وحدت مسلمانان دعا کردند.

زنان و مردان و پیران و جوانان از همه قشـرها و اقوام گوناگون میهن اسلامی پس از یک ماه عبادت و بندگی خداوند متعال و غلبه بر خواهش های نفسانی از نخستین ساعات صبح امروز در مصلاها و مساجد سراسر کشور حضور یافتند و ضمن سـر دادن دعاهای ویژه این روز با بلند کردن دستان دعایشان از خدای رحمان و رحیم خواستند آنچه از خوبی و خیر برای پیامبر اکرم و خاندان بزرگوارش می خواهد برای آنان هم بخواهد.

بر اساس این گزارش ها ، خطیبان نماز عید فطر پس از اقامه نماز عید در خطبه های نماز بر رعایت تقـوای الهی و پیـروی از فرامین خالق هستی تاکید کردند.

خطیبان نماز عید فطـر همچنین در خطبه های نماز با اشاره به بازتاب های گسترده راهپیمایی عظیم روز قدس از حضور پرشور مردم در این راهپیمایی قدردانی کردند و این حضور گسترده را نشانه پایبندی مردم ایران به آرمان های انقلاب اسلامی و عزم راسخ آنان در آزادی قدس شریف دانستند.

خطیبان جمعه با بیان اینکه نماز عید فطر یکی از مظاهر وحدت و همدلی مسلمانان است ، گفتند: مهمترین هدف نمازهای جمعه ، جماعت و نماز های عید فطر و قربان ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان است و در همه دعاها و راز و نیاز ها هم به این نکته تاکید شده است.

آنان آگاهی از مسلمانان و شرایط جهان اسلام را یکی دیگر از فواید نماز عید فطر دانستند و افزودند: بیداری اسلامی در منطقه و الگو گرفتن از نظام جمهوری اسلامی ایران موجب پیروزی مردم برخی از کشورها و سقوط دیکتاتورها شد که با وحدت و همدلی مسلمانان ، بقیه دیکتاتورها نیز سقوط خواهند کرد.

تاکید بر اهمیت همدلی مردم ، مسئولان و دولتمردان ، اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید بر انتخاب افراد دلسوز و کارآمد برای آبادانی و توسعه ایران اسلامی و لزوم اهتمام به حفظ برکات معنوی ماه مبارک رمضان در رفتار و کردار از دیگر توصیه ها و محورهای سخنان خطیبان نماز عید فطر در مراکز استانهای کشور بود.

خطبای نماز همچنین تاکید کردند روح ماه رمضان یاد معبود و کمک به نیازمندان از جمله مسلمانان مظلوم فلسطین و قحطی زدگان سومالی است.

پوشیدن لباس نو و معطر ، حضور در نماز عید ، پرداخت زکات فطره ، صله رحم ، دیدار با والدین و احترام به آنان ، دید و بازدید و عیدی گرفتن نیز به عنوان مهمترین واجبات و مستحبات روز عید فطر در سخنان بعضی خطیبان نماز عید فطر بر آنها تاکید و از برگزاری جلسات با شکوه قرآنی در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان تجلیل شد.

کد خبر 144513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز