چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مهندسان گوگل که در بخش سرویس جستجوگر شرکت مانتین ویوو مشغول به کارند برای بهبود عملکردهای این سرویس سالانه 500 تغییر را در این الگوریتم ایجاد می‌کنند.

google algorithem

به گزارش مهر، هر روز بر تعداد سرویسهای گوگل افزوده می شود اما موتور جستجو همچنان هسته اصلی فعالیت تجاری این شرکت است.

اکنون این شرکت با انتشار فیلمی نشان داده است مهندسانی که در بخش جستجوگر گوگل حضور دارند سالانه بیش از 500 تغییر را در الگوریتمهای جستجو ایجاد می کنند. این روش موجب شده است که سرویس جستجوی این شرکت همیشه در رقابت با سایر جستجوگرها پیشگام باشد.

این فیلم نشان می‌دهد که پیش از هرچیز برای شناسایی نتایج جستجوهای نامناسب، الگوریتم‌ها به روشی تنظیم می‌شوند که بتوانند نتایج بهتری را ارائه کنند.

این تغییرات را گروهی از ارزیابها و زیرگروهی از کاربرانی که نتایج جستجوهای آزمایشی را امتحان می‌کنند انجام می‌دهند.

یک سیستم جعبه شن (sandbox) برای بررسی اینکه آیا نتایج به دست آمده نسبت به قبل بهتر شده‌اند یا خیر به کار می‌رود. سپس اصلاحات به دست آمده را تیمی از مسئولان بررسی می کنند تا کیفیت جستجوها را برای تصویب تغییرات ارزیابی کنند.

براساس گزارش macitynet، این ویدیو در مثالی نشان می دهد که در گذشته، وقتی یک متن یا کلمات کلیدی اشتباه جستجو می شد، گوگل در پستهای اول، نتایج جستجوهایی را ارائه می کرد که در آنها همان خطاهای دیکته ای کسی که جستجو می‌کرد وجود داشتند. به این ترتیب، کیفیت جستجو تا حد قابل توجهی کاهش می یافت.

در این راستا، توسعه دهندگان گوگل از مدتی قبل نتایج جستجو را معکوس کردند به طوریکه در پستهای اولیه لینکهایی که احتمالاً سازگارتر با هدف جستجوی کاربر بودند ارائه می‌شدند.

آزمایشات بسیاری، افزایش اثربخشی این سیستم جدید را نشان دادند و بنابراین اکنون این تغییر به عنوان یک استاندارد کارآمد استفاده می‌شود.

کد خبر 144506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز