دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان دانشگاه یووا در آمریکا طی یک سری آزمایشات جدید دریافته‌اند نوعی ماده موم مانند موسوم به اسید اورسولیک که در پوست سیب یافت می‌شود از ضعف و تحلیل رفتن عضلانی می‌کاهد و رشد این بافت‌ها را تقویت می‌کند.

پوست سیب عضلات را تقویت می‌کند

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، از آنجا که این میوه برای کاهش چربی و قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید نیز مفید است از این پس می‌توان از پوست آن نیز برای درمان ضعف عضلانی و اختلالات سوخت و سازی مثل دیابت استفاده کرد.

کریستوفر آدامز، متخصص غدد درون ریز و کارشناسی اصلی در این مطالعه خاطرنشان کرد: ضعف عضلانی مشکلات جدی به بار می‌آورد و با وجودی که بسیار شایع است اما هیچ دارویی در حال حاضر برای آن وجود ندارد اکثر افراد در مرحله‌ای از طول عمر خود مثلا زمان بیماری یا سالخوردگی با این مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آلکالایف، آدامز تصریح کرد: ما فعالیت ژن ماهیچه‌ای را در افراد مبتلا به آتروفی (تحلیل عضلانی) بررسی کرده و از اطلاعات بدست آمده استفاده کردیم تا مواد شیمیایی را پیدا کنیم که مانع از آتروفی شوند. یکی از این مواد شیمیایی که شناسایی آن جالب توجه بود اسید اورسولیک نام دارد و به ویژه در غلظت قابل ملاحظه‌ای در پوست سیب یافت می‌شود.

شرح این آزمایشات در مجله «متابولیسم سلولی» منتشر شده است.

کد خبر 144376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز