گروه سیاسی: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در دومین موضعگیری صریح و آشکار خود پس از رد شروط یک گروه تازه تأسیس برای همکاری با کمیته اصولگرایان، به بیان شاخص‌های این کمیته برای افراد و گروه‌های عضو آن پرداخت.

مهدوی کنی

 آیت‌الله مهدوی کنی مرزبندی صریح با جریان فتنه و انحرافی را جزو شاخص‌های مهم برای انتخاب افراد در فهرست انتخاباتی از سوی جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات نهم مجلس معرفی کرد. پیش از این شاخص‌های اصولگرایی به‌صورت جامع در دی ماه سال گذشته اعلام شد و در پی صدور بیانیه 8 ماده‌ای توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در قالب منشور اصولگرایی به جمع‌بندی نهایی رسید. این منشور حاصل برگزاری 16 جلسه مشترک و انجام کارهای کارشناسی و اخذ نقطه نظرات نخبگان و افراد اصولگرا بود و دفاع از ارزش‌های اسلامی، التزام عملی به ولایت فقیه و فصل‌الخطاب دانستن نظر رهبری، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و توجه ویژه به گروه‌های ضعیف و نیازمند، عدالت محوری و مبارزه با فساد، اداره امور براساس موازین اسلامی، عقلانیت، قانون، برنامه، حسن تدبیر و عطوفت با مردم مهم‌ترین مفاد آن ذکر شده و به امضای آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران رسیده بود.

موارد ذکر شده اگر چه مبانی و جوهره جریان اصولگرایی در منشور اصولگرایی هستند اما آیت‌الله مهدوی کنی در سخنان روز گذشته خود به تبیین رویکرد و خط‌مشی کمیته اصولگرایان برای انتخابات پیش روی مجلس پرداخت. رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد که منشور اصولگرایی در زمان تدوین خود مورد استقبال اکثریت اصولگرایان قرار گرفت و طبیعی است که جبهه متحد اصولگرایان باید در مقام تطبیق با افراد، شاخص‌ها را بررسی کند اما شکی نیست که افراد با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند. آیت‌الله مهدوی کنی در عین حال تصریح کرده که اعضای جریان اصولگرایی اگر اصول مشترک را دارا باشند می‌توانند به وحدت برسند. دبیرجامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اگر اصول مدنظر منشور اصولگرایی رعایت شود مرزها تشخیص داده می‌شود. وی با بیان اینکه جامعتین در جزئیات انتخاب افراد وارد نمی‌شود، تصریح کرد: بررسی سوابق افراد در این زمینه بسیار مهم است و نشان می‌دهد که آیا پایبندی به آرمان‌های اصولگرایی دارند یا خیر.

کد خبر 144317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز