یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن مجسمه سازان، بر اساس گفته دست اندرکارانش، به انگیزه ارتقاء سطح دانش و اعتلای هنر اصیل ایرانی و اسلامی و بالا بردن سطح آگاهی ها و بینش هنری اعضا و تقویت روح بررسی و خلاقیت هنرمندان مجسمه ساز به وجود آمده است.

همچنین با توجه به اهداف فرهنگی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعه کشوری و ضوابط فرهنگی حاکم بر تاسیس موسسات و مراکز فرهنگی هنری، این موسسه فرهنگی هنری تشکیل شده است.

اهداف این انجمن نیز به این شرح بیان شده اند:

*ارتقای سطح کیفی و کمی آگاهی ها و دانش و بینش اعضا در اثر مجسمه سازی.

*فراهم آوردن وسائل مشارکت همه جانبه و تجمع هنرمندان مجسمه ساز به منظور اعتلا و گسترش هنر مجسمه سازی به عنوان یک نهاد فرهنگی هنری در جامعه مدنی ایران و همچنین فراهم آوردن فرصت های مناسب برای رشد خلاقیت مجسمه سازان کشور.

*شناسایی و شناخت استعدادهای درخشان در زمینه های مختلف هنر مجسمه سازی و ایجاد جاذبه تحقیق و تفحص به منظور شکوفایی روحیه ابتکار و تتبع.

*اقدام به تشکیل گردهمایی ها و جلسات و جشنواره های هنری به منظور بحث و گفتگو و تبادل نظر و شناخت و شناسایی و معرفی آثار هنرمندان مجسمه ساز و تجلیل از خادمین و خلق کنندگان این قبیل آثار.

*تشویق و ترغیب اعضا برای ایفای نقش اساسی در جریان مجسمه سازی کشور و مشارکت فعال در زمینه حل مسائل اساسی مجسمه سازی و ارائه مشاوره های لازم به مراجع دولتی و خصوصی و برقراری ارتباطی مستقل و هماهنگی با آنها در خصوص رشد و توسعه هنر مجسمه سازی.

*کوشش برای ایجاد امکانات آموزشی در جهت ارتقای سطح آگاهی هنری و فنی اعضا و تقویت روح بررسی و خلاقیت در زمینه مجسمه سازی.

*اقدام به تشکیل دوره های کوتاه مدت آزاد هنری در زمینه هنر مجسمه سازی در ابعاد گوناگون.

*برگزاری مسابقات هنری در ارتباط با هنر مجسمه سازی و اقدام به تشکیل نمایشگاه از آثار هنرمندان، تهیه، گردآوری، چاپ، نگارش کتاب، جزوه و مقاله در زمینه هنر مجسمه سازی با اخذ مجوز لازم.

*دفاع از حقوق قانونی فرهنگی و هنری اعضا در راستای ضوابط و مقررات مربوط.

*فراهم آوردن امکانات رفاهی برای اعضا، پژوهش و مطالعه پیرامون معضلات و تهیه و تدوین طرح ها و برنامه های فرهنگی هنری و ارائه پیشنهادات سازنده و عملی به دست اندرکاران امور هنری.

*حمایت از حرکت های بالنده و نوآور ارزشمند مجسمه سازی امروز ایران و برقراری تبادل و گفتگو میان مجسمه سازان ایران و جهان و همچنین ایجاد ارتباط با انجمن های مشابه و مجامع فرهنگی هنری در داخل و خارج از کشور.

 

 

کد خبر 144240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز