سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانم بس کوپر صد و پانزدهمین سالگرد تولدش را به عنوان سالمندترین شخص جهان در شهر مونروئه در ایالت جورجیای آمریکا جشن گفت.

Besse Cooper

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پ‍‍ژوهشگر از کتاب رکوردهای جهانی گینس در جشن تولد کوپر حضور داشت تا برای دومین بار به این زن اهل شهر تنسی دومین پلاک تایید کننده اینکه او سالمندترین شخص روی زمین است را اهدا کند.

پسر بس،‌سیدنی کوپر، 76 ساله گفت: "به نظر ما یک پلاک کافی بود. مادرم هنوز چیزها را به یاد می‌آورد و به وضوح فکر می‌کند و حرف می‌زند. اما او هم روزهای خوب و هم روزهای بد دارد. باید بگویم که تقریبا 80 درصد اوقات را خواب است."

بس کوپر که در سال 1896 در شهر تنسی به دنیا آمد، و در دوره جنگ جهانی اول در جستجوی کار به عنوان معلم به ایالت جورجیا نقل مکان کرد. او در سال 1924 با شوهرش لوتر ازدواج کرد، و چهار کودک به دنیا آوردند. امروز او 12 نوه و بیش از یک دو جین نبیره و نتیجه دارد.

در همان سالی که کوپر به دنیا آمد، اولین میانگین صنعتی داو جونز منتشر شد، اولین بازی‌های مدرن المپیک برگزار شد و اولین اتومبیل شرکت فورد ساخته شد.

پسر او می‌گوید: "او هیچگاه احساس نگرانی نمی‌کرد."

رسانه‌های محلی می‌گویند بس کوپر راز عمر طولانی‌اش را در عامل اصلی می‌داند: "کاری به کار کسی نداشتم و غذای آشغال نمی‌خوردم."

کد خبر 144205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز