همشهری آنلاین: هیئتی از جنبش امل لبنان به دعوت وزارت خارجه شب گذشته وارد تهران شد. این سفر به مناسبت سی و سومین سال ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، صورت گرفته است و درباره آخرین وضعیت لیبی و آزادی امام موسی صدر رایزنی و گفت‌وگو می‌شود.

رئیس این هیئت دکتر خلیل حمدان، عضو هیئت رئیسه جنبش امل است، و سید بشیر مرتضی و عادل عون، نماینده جنبش امل در تهران، و صلاح فحص او را در این سفر همراهی می کنند.

به گزارش همشهری آنلاین این هیئت علاوه بر مقامات دولتی ایران با خانواده امام موسی صدر، مراجع و علما خواهند داشت.

خلیل حمدان در تشریح اهداف حضور هیئت لبنانی در تهران تصریح کرد که این سفر به دعوت مسئولان جمهوری اسلامی ایران و به مناسبت سی و سومین سال ربودن امام موسی صدر و دو همراهش صورت می‌گیرد. او گفت: تحولات پی در پی لیبی و تلاش انقلابیون برای بازداشت قذافی که در 31 اوت 1978 امام را ربود، علت دیگر این سفر است.

حمدان اضافه کرد که این هیئت حامل پیام‌هایی برای مراجع و مسئولان جمهموری اسلامی ایران از جانب نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، است تا گام‌های مناسبی برای آزادی امام موسی صدر از زندان برداشته شود. خصوصا اینکه مجلس شورای اسلامی در همین‌باره تصمیم گرفته است تا کمیته‌ای تشکیل دهد تا با شورای انتقالی لیبی تعاملات مناسب را در این خصوص داشته باشد.

حمدان در ادامه تاکید کرد که باید با خانواده امام صدر هم در تهران ملاقاتی داشته باشیم و تلاشهایمان را در این مرحله حساس هماهنگ کنیم. همچنین باید به ملت لیبی بابت این انقلاب تبریک بگوییم. این ملت انواع ظلم و ستم از جانب قذافی چشیدند و امروز شورای انتقالی نماینده مردم لیبی است و باید برای آزادی امام تلاش لازم را مبذول دارد و این اقدام به مثابه هدیه‌ای به مقاومت و لبنانی‌ها و ایرانی‌ها، خصوصا رهبر انقلاب، است.

کد خبر 144158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز