همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تجدید میثاق با آرمان های ایشان اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است برای تجدید میثاق و تشریح فعالیت هایی که دولت در پیش دارد.

رئیس جمهور ایمان به خدا، پاکی، مردمی بودن ، ایستادگی بر اصول و ارزش های الهی، صداقت در تصمیم گیری و اجرا را از معیارهای مکتب امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: این دولت تا آخرین لحظه راه و مکتب امام راحل را ادامه خواهد داد و در برابر فشار زیاده خواهان تا لحظه آخر ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز(شنبه) همزمان با هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تجدید میثاق با آرمان های ایشان اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است برای تجدید میثاق و تشریح فعالیت هایی که دولت در پیش دارد.

وی گفت: دولت در هفته دولت خدمت امام شهدا می رسد و بر راه ایشان میثاق دوباره می بندد زیرا راه امام راهی کامل برای زندگی سعادتمند است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نظام فکری و رفتاری امام خمینی (ره) برنامه ای کامل برای سعادت انسان است، گفت: ایمان به خدا، پاکی، مردمی بودن، ایستادگی در راه، اصول و ارزش های الهی، صداقت در تصمیم گیری و اجرا، از اصول و معیارهای مکتب امام راحل است که می توان با توجه و پیروی از آنها سعادتمند شد.

دکتر احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه ستون فقرات اندیشه امام (ره) و مکتب ایشان تنها کار برای خدا بود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بارها بر این موضوع تاکید کردند که رمز کمال و سعادت جامعه بشری تنها کار برای خداست و امروز همه مشکلات جامعه بشری به خاطر عدول از این اصل است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انسان هر مقداری که کارش غیرخدایی باشد به همان میزان دچار مشکل خواهد شد، تصریح کرد: اگر کار برای خدا باشد خستگی و فاصله گرفتن از اصول در آن معنا ندارد و هیچ نگرانی از هجمه ها و فشارها وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر همه عالم در برابر او بایستد یک تنه در برابر آنان خواهد ایستاد، اظهار داشت: در یک اجتماع وسیع، همگان به نفع امام(ره) شعار می دادند که امام در همانجا فرمودند؛ اگر همه این افراد برعلیه من نیز شعار می دادند در تصمیمات و روحیه من تاثیری نداشت.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: کار برای خدا به معنای رها شدن در ملکوت و پرکشیدن به سمت خدا و دل بریدن از تمامی مادیات دنیوی است.

رئیس جمهور در ادامه شهیدان رجایی و باهنر را از شاگردان برجسته مکتب امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر کار برای خدا را در میدان عمل به نمایش گذاشتند؛ در دوره کوتاه شهید رجایی همه دولت با تمامی موجودیت خود به صحنه آمد و تنها به دنبال ایستادگی در برابر ارزش ها و خدمت به مردم بود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه هجمه ای که در آن دوران به شهید رجایی و باهنر وارد شد بی سابقه بود، گفت: از آنجایی که کار این شهیدان برای خدا بود باعث شد در برابر تمامی آن هجمه ها بایستند تا جایی که بدن های پاک آنها سوخت اما یک لحظه از خدمت به مردم غافل نشدند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه صداقت، ایستادگی بر حق و عدالت و مقابله با خودخواهان، مستکبران و چپاولگران را از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت: اندیشه شهید رجایی راه و مدیریت وی الگوی عینی خدمت گذاری و برگرفته از راه امام(ره) است که امروز اعضای دولت بار دیگر با امام خمینی(ره) و شهیدان رجایی و باهنر پیمان می بندد که در برابر زیاده خواهان بایستند و از اصول و ارزش ها کوتاه نیایند و تا آخرین لحظه این راه را ادامه دهند.

 

 

کد خبر 144134
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز