همشهری آنلاین: داروی تزریقی فلج کننده بوتاکس که برای برطرف کردن چین و چروک‌های صورت مورد استفاده می‌گیرد،استفاده درمانی دیگری پیدا کرده، و سازمان غذا و داروی آمریکا کاربرد آن را برای درمان مبتلایان به مثانه‌های بیش‌فعال مورد تایید قرار داده است.

botox

به گزارش خبرگزاری فرانسه کاربرد جدید تایید شده بوتاکس برای درمان بیماران مبتلا به ام اس یا آسیب طناب نخاعی است که دچار بی‌اختیاری ادراری هستند و برای این عارضه مجبور به استفاده از دارو یا سوند‌های ادراری هستند.

جورج بنسون، معاون رئیس بخش فراورده‌های تناسلی و ادراری سازمان غذا و داروی آمریکا در این باره گفت: "درمان بی‌اختیاری ادراری ناشی عوارض عصب‌شناختی ممکن است مشکل باشد. بوتاکس گزینه درمانی دیگری در اختیار بیماران می‌گذارد."

این روش جدید درمانی به پزشکان امکان می‌دهد تا بوتاکس را به درون مثانه بیمار تزریق کنند تا عضلات آن شل شوند و مثانه بتواند حجم بیشتری از ادرار را ذخیره کند.

بررسی‌های بالینی نشان داده‌اند این ترزیق‌ها باعث کاهش موارد بی‌اختیاری ادراری در طول یک دوره 9 ماهه می‌شود.

بوتاکس که بوسیله شرکت آلرگان مستقر در کالیفرنیا بازاریابی می‌شود، تا به حال همچنین برای درمان میگرن مزمن، تعریق بیش از حد زیربغل، پریدن پلک و انواع خاصی سفتی عضلانی مورد تایید قرار گرفته است.

این دارو از سمی ساخته می‌شود که باکتری "کلستریدیوم بوتولینوم" آن را می‌سازد. این سم در صورت خورده شدن می‌تواند نوع مرگباری از مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم ایجاد کند.

کد خبر 144036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز