همشهری آنلاین: این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان‌ "روز جهانی قدس" به قلم حسن عبدالله عباس نویسنده کویتی نوشت: فردا آخرین جمعه ماه رمضان مصادف با روز جهانی قدس است که امام خمینی(ره) این روز را به این نام نامگذاری کرد.

روز جهانی قدس امسال با دیگر سال‌ها یک تفاوت دارد و آن این است که با بهار عربی همزمان شده است؛ از این روی به نظر می‌رسد امسال بهترین فرصت پیش آمده است تا از روز قدس برای یادآوری و هشدار بهره ببریم.

یادآوری از این جهت که امت مسلمان هر از گاهی به دلیل سرگرم شدن به مسائل داخلی کشورش فراموش می کند که یک دشمن مشترک خارجی با دیگر کشورها دارد که یک سرزمین مقدس به نام قدس را از آن ها گرفته است.

آیا منطقی نیست که در روز قدس به یاد بیاوریم که صهیونیست‌ها از چند دهه پیش قدس را ربوده‌اند؟

روز جهانی قدس فرا رسید تا دوباره به ما یادآوری کند که صهیونیست ها اخیرا پنج نفر از برادران مصری ما را کشتند و همچنان به کشتار فلسطینی ها ادامه می دهند.

آیا روز قدس به ما یادآوری نمی کند که بهتر است به جای ریختن خون سفیر کشوری که با ما روابط سیاسی و دیپلماتیک دارد، خون خائنی را بریزیم که با دشمن همکاری می کند؟

در این روز باید جانب هشدار را نیز نگه داشت.

آن دسته از مردمان کشورهای عربی که امروز بهار خود را تجربه می کنند، باید از این روز برای آشنا شدن با تمام سالهایی که به غفلت گذراندند و نیز خیانت های سران و رژیم های سیاسی همدست خود با رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

روز قدس بار دیگر فرا رسید تا به ملت ها هشدار دهد سران خائنی مثل حسنی مبارک خادمان واقعی طرح های رژیم صهیونیستی هستند؛ زیرا به محض سرنگونی رژیم مبارک گذرگاه رفح بازگشایی شد و اسرائیل بار دیگر احساس خطر کرد! ملت مصر سلامت خود را دوباره به دست آورد و پرچم عزت را برافراشت و خواستار اخراج سفیر اسرائیل از این کشور و قطع رابطه با این رژیم شد. این ها محاسن روز قدس است: یادآوری و هشدار!

منبع: واحد مرکزی خبر

 

کد خبر 144016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز