گروه سیاسی: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در آستانه سی و دومین جمعه‌ای که مسلمانان جهان انزجار خود را از این رژیم اعلام می‌کنند، بیت‌المقدس را تبدیل به پادگان نظامی کرده است، در ایران مراجع عظام تقلید و نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی آحاد مردم را دعوت به حضور یکپارچه در راهپیمایی فردا کرده و از مسلمانان جهان خواستند وحدت خود را در مسئله فلسطین به جهانیان ثابت کنند

نقشه

در کنار این دعوت‌ها مجلس شورای اسلامی نیز دیروز به استقبال آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب روز قدس نامیده شده است، رفت. این جلسه با تلاوت آیاتی از سوره اسرا که اشاره به معراج پیامبر اعظم (ص) و سیر آن حضرت از مسجدالحرام به مسجدالاقصی دارد آغاز شد، در ادامه بخشی از سخنان شهید معلم آیت‌الله مطهری درباره ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی در صحن علنی پخش شد و پس از آن محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را به‌عهده داشت در سخنانی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور نماز جمعه روز قدس را در قدس شریف برگزار کنیم و مرگ رژیم صهیونیستی را به جشن بنشینیم. پس از این سخنان شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس در صحن علنی مجلس طنین انداخت.

تزلزل پایه‌های صهیونیستی

جمعی از مراجع تقلید و علما به استقبال روز قدس رفتند. آیت‌الله جعفر سبحانی از آحاد ملت مسلمان خواست تا با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و وحدت خود را در این مسئله به جهانیان ثابت کنند.آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز با تاکید بر حضور پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس پایه‌های رژیم صهیونیستی را متزلزل کرده است.

به گزارش رسا، وی با بیان اینکه امام راحل با ابتکار مهم خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند، راهپیمایی‌هایی که مسلمانان و ملت ایران در این روز برگزار می‌کنند را عامل به لرزه درآمدن پایه این غده سرطانی دانست و گفت: امسال شرایط خاصی است؛ پایگاه‌های اسرائیل در کشورهای اسلامی متزلزل شده است. حکومت مصر که یکی از هم پیمانان این رژیم بود سقوط کرد و امیدواریم مردم مصر‌ در اقدامی شجاعانه ان‌شاءالله هر چه زودتر سفارت اسرائیل را در مصر تخته کنند و تودهنی بزرگی به اسرائیل بزنند.

3 ویژگی مهم روز قدس

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ویژگی مهم روز قدس امسال را غرق شدن غرب و به‌ویژه آمریکا در مشکلات اجتماعی و اقتصادی، رسیدن بیداری ملت‌ها به مرزهای اروپا و آمریکا و بیزاری مردم جهان از مظالم آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی خواند.سیداحمد خاتمی، امام جمعه روز قدس نیز در سخنانی به ویژگی راهپیمایی امسال اشاره کرد و شکل‌گیری بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورها در منطقه را از جمله ویژگی‌های سی و دومین جمعه روز قدس دانست و تصریح کرد: این حادثه می‌طلبد که مردم ما و جهان اسلام با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از مظلومان بی‌دفاع فلسطین، انزجار و خشم خود را از رژیم منحوس و غاصب اسرائیل نشان دهند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیست که مستأصل شده و از درون و بیرون خود را در معرض اعتراض‌ها و خیزش‌های مردمی می‌بیند، خشم خود را دیوانه‌وار در غزه و دیگر مناطق اشغالی و مرزهای مصر نشان می‌دهد.در ادامه این بیانیه آمده است: شواهد متعدد نشان می‌دهد چشم‌اندازی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دام‌ظله) پیش‌بینی کرده‌اند در حال انجام است و معادلات به‌شدت به سمت نابودی اسرائیل از یک سو و قدرت یافتن مسلمانان و مظلومین فلسطین از سوی دیگر در حال تغییر است. این روزها امواج خروشان بیداری اسلامی همچنان به‌صورت مستکبران سیلی می‌زند و دیکتاتورهای دست‌نشانده را یکی پس از دیگری از گردونه حکومت خارج می‌سازد و وعده الهی در نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد: به‌درستی که پروردگارت در کمین ظالمین است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای، از عموم مردم مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی خواست تا با حضور گسترده، فعال، بصیرتمندانه و دشمن‌شکن خود در ویژه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خشم و انزجار و نفرت خود را از ددمنشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنند.ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای این روز را نشانه غرق شدن رژیم صهیونیستی در گرداب بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی و ضد‌صهیونیستی منطقه دانست.در کنار این، برخی احزاب، چهره‌های سیاسی و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ضمن اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی حضور میلیونی مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس خواستار شدند.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 3: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 4: مسجد امام زمان، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 5: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 6: مسجدالمهدی، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 7: مسجدالجواد، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

کد خبر 144000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز