گروه شهری: نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: برپایی محافل قرآنی به‌سوی روشنایی موجب ترویج اخلاق‌مداری در شهر می‌شود.

 به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام احمد احمدی استاد حوزه و دانشگاه در تشریح طرح قرآنی محافل به سوی روشنایی که از سوی شورایاران اجرا می‌شود، در جلسه شورای شهر اظهار داشت: این طرح با کمک مؤسسه قرآنی امام رضا و همکاری شورایاری منطقه 18 و حمایت شهرداری منطقه از تابستان سال 89 اجرایی شد. وی با اشاره به اهداف این طرح خاطرنشان کرد: این طرح به‌منظور شناسایی و تقویت محافل قرآنی بانوان و همچنین شناسایی بانوان مبلغ سطح منطقه و با هدف ارتقای سطح کیفی (اشاعه و تعمیق و ترویج ارزش‌ها) و فعالیت‌های قرآنی بانوان در 16 محله در سطح منطقه 18 اجرا شد.

احمدی همچنین به فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: تاکنون 10 هزار پایان‌نامه قرآنی از سراسر کشور به دست ما رسیده است که می‌توان گفت کمتر موضوعی در قرآن وجود دارد که درمورد آن پایان‌نامه نوشته نشده باشد. وی همچنین خبر داد: سال آینده این پایان‌نامه‌ها به شهر نجف برای نگهداری ارسال خواهد شد. این استاد حوزه و دانشگاه از شورای شهر خواست یک مرکز به‌عنوان دبیرخانه این طرح در تهران مهیا کند تا بتوان این طرح را در سطح شهر تهران و تمام کشور ترویج کرد. احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه از ویژگی‌های مهم این طرح این است که به‌صورت خودجوش و مردمی و با کمترین هزینه اجرا شده است خاطرنشان کرد:

امیدواریم با تجربه‌ای که حاصل شده است و با کمک ظرفیت شورایاران و پشتیبانی شورای شهر این طرح در تمام شهر تهران اجرایی شود. حجت‌الاسلام عبداللهیان از فعالان این طرح نیز در مورد فواید طرح گفت: چون در این طرح جامعه هدف محافل قرآنی بانوان است و با توجه به اینکه بانوان به‌عنوان مادران جامعه بسیار در سطح خانواده‌ها اثر‌گذار هستند پس می‌توان به استحکام و مانوس شدن خانواده‌ها با قرآن امیدوار بود. معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران باید از این طرح قرآنی حمایت کند تا به‌صورت یک شبکه در سراسر شهر تهران اجرا شود.

ترویج اخلاق‌مداری

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ارزشمند خواندن این طرح قرآنی خاطرنشان کرد: ما با اجرای اینگونه طرح‌های قرآنی می‌توانیم زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را کم کرده به ترویج اخلاق مداری و آشنایی بیشتر مردم با مبانی ناب دینی اقدام کنیم. بیادی توسعه فعالیت‌های قرآنی در میان زنان را کار پسندیده‌ای دانست که نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده داشته به ارتقای اخلاق عمومی و تسری اخلاق قرآنی در زندگی روزمره منجر خواهد شد.

در پایان آخرین جلسه شورای شهر حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خبر کشف160 مرکز توزیع غذای حرام در تهران گفت: باید جلوی ترویج چنین رفتارهایی در شهر گرفته شود. وی با بیان اینکه در اروپا سالانه 20 درصد به متقاضیان غذای حلال افزوده می‌شود، اظهارکرد: با وجود اینکه در کشورهای غربی افراد غیرمسلمان تشویق به خوردن غذای حلال شده‌اند اما در تهران 160 مرکز توزیع غذای حرام کشف شده است.

بیادی تاکید کرد‌: البته با توجه به اینکه اینگونه اقدامات از روی عناد و لجاجت نیست و از روی ندانستن است بنابراین باید به جای برخوردهای سلبی به روش‌های ارشادی رو آوریم. وی گفت: در این‌باره با استاندار تهران نیز هماهنگ شده تا با تشکیل یک کمیته ویژه نسبت به برخورد با پدیده‌هایی از این دست اقدام شود.

کد خبر 143993
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز