سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اگر «ورود آقایان ممنوع» روی پرده نبود، درباره اکران تابستان90 چه قضاوتی می‌شد کرد؟

cinema

در واقع این فیلم میلیاردی رامبد جوان است که گیشه گرم‌ترین روزهای سال را همچنان داغ نگاه داشته است. در این میان، «اینجا بدون من» هم با توجه به مضمون تلخ و تراژیکش، به موفقیت چشمگیری نائل شده و عبور از مرز نیم میلیارد تومان در این بازار کساد برای یک فیلم تلخ واقع‌گرا اتفاق مهمی است. هرچند برخی اعتقاد دارند اینجا بدون من فروش خوبش را مدیون رویافروشی سکانس‌های پایانی‌اش است.

«سوت پایان» هم در تک‌سئانس‌های نمایش‌اش در سینما آزادی به لطف حضور نیکی کریمی در گیشه بلیت‌فروشی، خوب فروخته و آمار فروش‌اش در سینماهای دیگر متوسط است. فروش روزانه «شبانه‌روز» نیز چندان تعریفی نیست. با توجه به گرمای هوا و ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مخاطبان، بیش از 80درصد فروش فیلم‌ها در ساعات پس از افطار از گیشه سینماها تامین می‌شود. هرچند در ماه رمضان امسال شاهد گیشه‌ای متوسط بودیم؛ گیشه‌ای که سینماداران علت معمولی‌بودنش را اکران‌نشدن فیلم‌های جذاب در این ایام می‌دانند. مهر نیز در تحلیلی درباره اکران تابستان چنین آورده است:

گیشه ماه رمضان امسال مانند سال‌های قبل نبود، نمایش فیلم‌ها در طرح اکران رمضان تنها در 2 سئانس فقط در بعضی سینماها مورد توجه قرار گرفت و در بسیاری از سینماها مردم در این سئانس‌ها به تماشای فیلم‌ها ننشستند. از میان فیلم‌های روی پرده ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان به فروش خوبش ادامه داد.

این فیلم که در 28سالن روی پرده رفته در ماه رمضان از مرز 2میلیارد تومان فروش در تهران گذشت و نشان داد فیلمی که بتواند مخاطب بالا داشته باشد در ماه رمضان هم فروش خوبی خواهد داشت. نکته جالب اکران ماه رمضان امسال فروش خوب فیلم سینمایی «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی بود. این فیلم متفاوت فرهنگی توانسته در جذب مخاطب موفق باشد.

گروه بازیگران، داستان و حمایت رسانه‌ها از فیلم تحسین‌شده توکلی باعث شد اینجا بدون من در جذب مخاطب موفق شود و بالای جدول اکران رمضان در کنار فیلم ورود آقایان ممنوع قرار گیرد. اگرچه آمار فروش این دو فیلم را نمی‌توان با هم مقایسه کرد اما نباید فراموش کرد که در جذب مخاطب فرهنگی و قشری که به آثار مبتذل علاقه ندارد، اینجا بدون من سهم بزرگی داشته است.

فیلم سینمایی «شبانه روز» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی دیگر فیلم روی پرده است که ماه رمضان اکران عمومی آن شروع شده است، فیلم پربازیگری است و کافی است برای فهمیدن تعداد بازیگرهایش سردر سینماهای آن را بررسی کنیم. انبوه بازیگران و فرم متفاوت فیلم توانسته برای مخاطب جذاب باشد. فیلم که در 19سالن روی پرده رفته 200میلیون تومان فروش داشته است. با توجه به آمار فروش فیلم‌ها و وضعیت فروش سینماها می‌توان با قطعیت گفت اکران رمضان امسال آنطور که پیش‌بینی می‌شد، در جذب مخاطب موفق نبوده است.

کد خبر 143884
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز