سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال درخواست وزیر خارجه اسپانیا از کشورهای اروپایی مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل، رژیم اسرائیل ابراز بهت و ناامیدی کرد.

اسپانیا

به گزارش شبکه  پرس تی وی،  تل آویو به طور رسمی به اظهارات اخیر ترینیداد خمینز وزیر امور خارجه اسپانیا مبنی بر اینکه در نشست آتی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لهستان در مورد مسئله فلسطین پیشرفت حاصل می‌شود، اعتراض کرد.

ایگال پالمر سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد، سفیر اسپانیا در تل آویو به وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل احضار شده است.

وی همچنین مدعی شد که رژیم اسرائیل به دنبال اظهارات اخیر وزیر خارجه اسپانیا، در حیرت و نا امیدی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‎های منتشر شده، سفیر اسپانیا در این رابطه اظهار داشت که اظهارات خمینز بد فهمیده شده‌اند.

بر پایه این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد به طور رسمی درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به بان کی مون دبیر کل این سازمان، هم‎زمان با آغاز شصت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 20 سپتامبر، تسلیم کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، وزارت امور نظامی رژیم اسرائیل حدود 22 میلیون دلار برای خرید آن‎چه که گفته می‌شود تسلیحاتی برای پراکنده کردن معترضان است را هزینه کرده تا با راهپیمایی‌هایی در حمایت از عضویت فلسطین در سازمان ملل که احتمال می‎رود هم‎زمان با تسلیم درخواست رسمی مرتبط به سازمان ملل برگزار شود، مقابله کند.

کد خبر 143879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز