مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

در تبریز روزانه 1300 تن زباله تولید می شود که بعد از تهران دومین شهر به لحاظ تولید زباله در کشور است.

از سویی در طول سی سال گذشته، زباله های این شهر به صورت غیربهداشتی دفن می شدند که امروزه با گذشت چندین سال ما شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در منطقه هستیم.

 اخیراً با یک شرکت اتریشی و یک شرکت آلمانی همکاری هایی را آغاز کرده ایم. توافقی با این دو شرکت حاصل شد که پیرو آن، احداث یک مجموعه صنعتی برای تبدیل زباله ها به کود عالی و تهیه دستگاه زباله سوزی است که برق و گاز تولید می کند و درآمدزایی به وجود می آورد.


پایان طرح جامع
طرح جامع ترافیک شهر تبریز به پایان رسیده است. در واقع بر اساس این طرح جامع تبریز سال 1400 در حمل و نقل عمومی و حتی ریلی مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و راه ها و اهداف کاملاً مشخص شده که از سوی وزارت کشور نیز پذیرفته شده است.

مرکز معاینه فنی

احداث دو مرکز معاینه فنی مکانیزه در تبریز در حال اجراست که در نیمه اول مرداد ماه یک مورد به بهره برداری می رسد و تا پایان سال نیز مرکزی دیگر به پایان خواهد رسید. این کار اقدام مناسبی برای مهار آلودگی و جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده در سطح شهر تبریز است.

کنترل ترافیک

تا به امروز تنها در 4 مورد از چهارراه ها دوربین مرکز کنترل ترافیک نصب بوده که تا پایان سال به بیست مورد خواهد رسید و مدیریت علمی در این حوزه را در پی دارد.

اولین آتش نشانی

با وجود آن که اولین مرکز آتش نشانی کشور در تبریز احداث شده است، اما متاسفانه امروزه ایمنی شهر بسیار پایین است. بر اساس استانداردها، تبریز از یک سوم استاندارد ایمنی شهری بهره مند است. در این مدت توانستیم 5 ایستگاه جدید را بسازیم و تجهیز کنیم که هزینه ای در حدود 4 میلیارد تومان در پی داشته و 5 ایستگاه دیگر نیز تا پایان دوره شورا به بهره برداری خواهد رسید.

برخی دیگر از پروژه ها

- اجرای طرح پارکبان در محدوده مرکزی شهر تبریز
- تکمیل ترمینال مرکزی شهر تبریز
- رفع مشکل دفع آب های سطحی
- اجرای طرح کارت هوشمند به جای بلیت اتوبوس از شهریور ماه
- اجرای 15 فضای بهداشت عمومی در شهر تا پایان سال
- نوسازی 200 ایستگاه اتوبوس و نیمکت های پارک ها
- طراحی و نصب المان های متعدد شهری در میادین شهر که اولین آن به نام «مرغ عشق» در هفته آینده به بهره برداری می رسد.
- اجرای طرح اتوماسیون در 8 منطقه شهرداری تبریز
- جذب 100 میلیارد تومان بودجه از طریق مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری شهری و مطالعه و عقد قرارداد 200 میلیارد تومان دیگر
- عقد قرارداد با قرارگاه خاتم برای اجرای 9 پروژه عمرانی به صورت مشارکتی جمعاً به مبلغ 5 میلیارد تومان
- ورود 300 دستگاه اتوبوس گازسوز به سیستم حمل و نقل عمومی
- ورود 1000 دستگاه تاکسی سمند، پژو، پراید و آردی به ناوگان تاکسیرانی که باعث جوانتر شدن عمر ناوگان تاکسیرانی تبریز شده است.
- 10 مورد مسیرگشایی و همچنین احداث سه پارکینگ طبقاتی.

کد خبر 1438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز