دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران اسلامی در شب شهادت مولی الموحدین امام‌العارفین حضرت علی(ع) و دومین شب از لیالی پرفیض قدر، مشحون از عطر دعا و نیایش بود.

شب قدر

به گزارش واحد مرکزی خبر، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مراقد مطهر امامزادگان و سایر اماکن مذهبی تا هنگام سحر مملو از مومنان روزه‌داری بـود که به تهجد و شب زنده‌داری پرداختند و الغوث گویان دعای پرفیض جوشن کبیر را زمزمه کردند.

عـاشقان و دلبـاختگان امامت و ولایت در شب شهادت مولای مظلوم و محبوب خـویش بر سر و سینه زدند و در رثای اسوه عدالت و تقوی، مظهر شجاعت و مردانگی و آئینه تمام نمای انسانیت اشک ماتم ریختند.

منادیـان حریم بندگی با قـدرشناسی در دومین شب پرنور قدر، قرآن بر سر گرفتند و با شفیع قراردادن این کتاب آسمانی و چهارده نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت(ع) بـه عجز و انـابه به درگاه خداوند رحمان و رحیم پرداختند و شفاعت این 2  یادگار رسول اعظم (ص) را در روز جزا از درگاه خداوند آمرزشگر مهربان خواستار شدند.

مردم مومن و متدین کشورمان دیشب به راز و نیاز به درگاه خداوند بی‌نیاز پرداختند و برای آمرزش گناهان و استقامت در صراط مستقیم الهی دعا کردند و برای رسیدن به گوهر رستگاری و رهایی از شر شیاطین و وسوسه‌های نفس دعا کردند.

سخنرانان نیز در این مـراسم روحانی با بیان ویژگی‌های والای شب‌های پر برکت قدر، مومنان را به تبیین اهمیت این شب‌ها و فضائل امیرمومنان حضرت علی (ع) رهنمون شدند.

کد خبر 143784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز