گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور پس از طرح انتقادهای گسترده از نظام بانکی و تلاش زیاد برای کوتاه کردن دست رانتخواران از منابع بانک‌ها و اصلاح شبکه بانکی دیروز بار دیگر بر اصلاح سیستم بانکی کشور تاکید و اظهار کرد: توزیع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج شود.

احمدی‌نژاد در مراسم معرفی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت با ابراز تأسف از برخی از احتکارها و مدیریت‌های ناصحیح منابع مالی، گفت: مثلا کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند و با 10 واحد می‌تواند این کار را انجام دهد ولی با 40 یا 50 واحد هزینه انجام می‌دهد. یا فردی ثبت سفارش می‌دهد و منابع دریافت می‌کند، برای واردات کالایی، کالا را وارد می‌کند و سود می‌کند ولی منابع را به بانک برنمی‌گرداند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سیستم بانکی کشور باید اصلاح شود و توزیع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج شود و عقود در آن اجرا شود، گفت: بخشی از کار نیز برعهده فعالان اقتصادی است، در هر کجا کار می‌کنند، باید فکر کنند که برای یک مجموعه و هدف کار می‌کنند.

دفاع از واردات

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز تولید و تجارت از پشتوانه بسیار محکمی در کشور برخوردار است، اقتصاد را یک مجموعه دانست و خاطرنشان کرد که در کشور به همه عوامل تولید، تجارت، صادرات و واردات نیاز داریم. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور گفت: اگر صحبت از تاکید بر تولید در کشور می‌کنیم، معنای آن این نیست که چشم به روی واردات ببندیم بلکه واردات هم برای کشور لازم است.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: هنوز هستند کسانی که فقط به فکر منافع خود هستند و چنین تصور می‌کنند که باید دست به واردات هر کالایی بزنند ولو اینکه این واردات به قیمت نابود کردن تولیدات داخلی تمام شود. وی افزود: برای برخی افراد مهم نیست که خزانه ملی و ثروت کشور نابود شود بلکه آنها فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

کد خبر 143689
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز