همشهری آنلاین: پرونده یک شرکت تولید مستند وابسته به شبکه تلویزیونی بی بی سی که متهم استبا دریافت پول از دولت مالزی مستندهایی را به سفارش دولت این کشور تولید و از این شبکه پخش کرده، باز شده است.

به گزارش ایرنا از مالزی، حزب اسلامی مالزی روز شنبه با درج خبری در این خصوص در پایگاه اطلاع رسانی خود، آورده است: ادعا شده است که بی بی سی فعالیت‌های این شرکت موسوم به اف بی سی را به طور موقت به حالت تعلیق در آورده است.

این گزارش حاکی است، انتشار این خبر در داخل مالزی نیز واکنش های منفی برخی از گروه‌های سیاسی را به دنبال داشته است. اف.بی.سی متهم است که از سال 2009 با دریافت میلیون‌ها دلار از دولت مالزی برنامه‌های مستندی را درباره موضوعات مناقشه برانگیز از جمله صنعت تولید روغن نخل و تاثیر آن بر جنگل‌های بارانی و مردم بومی منطقه تولید و پخش کرده است.

پایگاه خبری حزب اسلامی مالزی در ادامه می افزاید: بی بی سی در بیانیه ای اعلام کرد که اف.بی.سی دریافت پول از دولت مالزی را تایید کرده است.

مطبوعات انگلیس نیز در این باره نوشتند صورت های مالی سال 2010 مالزی از پرداخت بیش از 28میلیون رینگیت مالزی (حدود 10میلیون دلار) به این شرکت حکایت دارد. همین میزان نیز در سال 2009 به این شرکت انگلیسی پرداخت شده است.

بر اساس دستورالعمل بی بی سی تهیه کنندگان مستقل نباید در تولید برنامه‌های خود تحت تاثیر منافع بیرونی که مخل همبستگی و بی‌طرفی برنامه‌های تولیدی برای این شبکه است، قرار گیرند. در این حال وکیل این شرکت انگلیسی با رد این اتهامات گفته است که مستندهای تولیدی اش متاثر از منافع و فعالیت های تجاری اقتصادی مشتریان اش نبوده است.

کد خبر 143664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز