همشهری‌آنلاین: خانه شعر و ترانه مرکز موسیقی صدا و سیما در مراسمی که سه شنبه شب،25 مرداد در مرکز موسیقی صدا و سیما برگزار شد، افتتاح گردید.

خانه شعر و ترانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا خانه شعر و ترانه مرکز موسیقی صداوسیما، با حضور رییس مرکز موسیقی و سرود، رییس ‌مرکز خانه شعر و ترانه مرکز موسیقی و جمعی از شاعران افتتاح شد.

در این مراسم از محمد جواد محبت ـ شاعر ـ تجلیل شد و وی به نمایندگی از دیگر شاعران خانه شعر و ترانه را افتتاح کرد.

حسین تقی پور ـ رییس مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما ـ در این مراسم بیان کرد: مایه اساسی و اصلی آثار موسیقایی کلام است. ما همانند هنر هفتم در موسیقی نیز با کمبود کلام خوب مواجه هستیم؛ کلامی که مردم با آن ارتباط خوب برقرار کنند و دارای پیام ارزشمند و جذاب باشد.

وی افزود: خانه شعر و ترانه از مدت‌ها قبل قرار بود افتتاح شود تا بزرگان موسیقی ما در این مکان حضور داشته باشند، تصمیم داریم خانه شعر و ترانه پاتوقی برای شاعران سراسر کشور باشد.

تقی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه در رسانه ملی ترانه خوب نداریم و با ترانه‌سرایان و شاعران خوب کمتر ارتباط داریم؛ معضل موسیقی ما کمبود ترانه‌های خوب است.

وی در پایان نسبت به اینکه خانه شعر و ترانه به صورت مدرسه و کارگاه آموزشی، محلی برای تربیت افراد و پاتوقی برای شاعران باشد، اظهار امیدواری کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، مرتضی امیری اسفندقه که ریاست خانه شعر و ترانه به او واگذار شده است نیز گفت: امیدواریم خانه شعر و ترانه در بررسی اینکه چرا برخی از وزن‌ها و بحرها را نداریم، نقش موثرتری داشته باشد.

وی همچنین عنوان کرد: فضای خانه شعر و ترانه را آقای تقی پور فراهم کردند تا ترانه سرایان به مودت در کنار هم جمع شوند و حاصل تاملات خود را ورق بزنند.

امیری اسفندقه در پایان اظهار کرد: آن روز نیاید که ما شعر نگوییم چون سکوت شاعر سکته است.

کد خبر 143472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز