چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در آلمان حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 سامسونگ در اتحادیه اروپا را لغو کرد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اوایل ماه آگوست بعد از شکایت شرکت اپل از سامسونگ در اروپا در مورد نقض حقوق اختراع (Patent) تبلت آی‌پد در ساخت تبلت گلکسی 10.1، دادگاهی در آلمان فروش این تبلت را در اتحادیه اروپا به غیر از هلند را ممنوع اعلام کرد.

در هلند به دلیل باز بودن پرونده شکایت اپل از سامسونگ این حکم ممنوعیت اعمال نشده‌است.

اکنون این سوال در محافل حقوقی ایجاد شده که آیا یک دادگاه آلمانی حق محدود کردن فروش محصولات یک شرکت کره‌ای در خارج از خاک آلمان را دارد یا خیر.

روز گذشته سخنگوی این دادگاه به رسانه‌ها گفت که حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی در اتحادیه اروپا به غیر از آلمان لغو شده و جلسه دادگاهی برای تصمیم‌گیری نهایی 25 آگوست برگزار خواهد شد.

از طرفی یک نشریه آلمانی می‌گوید مدارکی که اپل برای شکایت خود به دادگاه تحویل داده غلط یا دستکاری شده بودند. در تصویری که اپل به عنوان مدرک ضمیمه شکایت خود کرده ابعاد تبلت 10.1 سامسونگ غلط ذکر شده است.

Apple Flawed Evidence in Samsung Case

گفتنی‌است تصمیم گیری دادگاه آلمانی برای رفع ممنوعیت فروش تبلت سامسونگ ارتباطی با این موضوع ندارد و هنوز ادعای غلط بودن مدارک به طور رسمی تایید با تکذیب نشده‌است.

شرکت اپل ماه آوریل با شکایت از شرکت سامسونگ در دادگاهی در ایالت کالیفرنیا این شرکت را به نقض حقوق اختراعات خود محکوم کرد. اکنون شرکت HTC با شکایت از شرکت اپل دعوای حقوقی تولید کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند را فراتر از پرونده اپل- ساموسنگ کشاند.

کد خبر 143427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز