سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در پانزدهمین جشن سینمای ایران، برای داود رشیدی، مسعود بهنام و کمال تبریزی نکوداشت برگزار می‌شود.

سینما

ضمن اینکه جایزه سیف‌الله داد به علیرضا زرین از مدیران پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا خواهد شد.
کیومرث پوراحمد، دبیر جشن پانزدهم در نشستی که دوشنبه شب در سالن سیف‌الله داد برگزار شد، از خروج «پاداش» و «خانه پدری» از بخش مسابقه خبر داد. به گفته پوراحمد، این فیلم‌ها به درخواست کارگردانان آنان و به دلیل حمایت از خانه سینما از بخش مسابقه خارج شدند.

پوراحمد همچنین درباره داوری‌های جشن و شائبه مرزبندی با برگزیدگان جشنواره فیلم فجر گفت: چنین مرزبندی تا 3-2سال قبل وجود نداشت و خیلی وقت‌ها فیلم‌های منتخب فجر در جشن خانه سینما انتخاب می‌شدند چرا که بهترین بودند، ولی از 3-2 سال گذشته هیچ ربطی میان داوری‌های فجر و خانه سینما وجود ندارد.

البته من به‌عنوان دبیر هیچ دخالتی در کار داورها ندارم. اگر هم فیلمی در فجر جایزه گرفته، حتما فیلم خوبی بوده و اگر هم چنین نبود، حتما به دلیل تفاوت سلیقه است. آخرین دوره‌ای که من داور بودم دخالتی از طرف برگزارکنندگان نبود ولی در یکی دو سال اخیر حس می‌کنم که این دخالت‌ها انجام می‌شود.

مازیار میری، مدیر اجرایی جشن پانزدهم نیز که در این نشست حاضر بود، از برگزاری جشن اصلی خانه سینما در تاریخ 15شهریور ماه در عمارت «مسعودیه» خبر داد. وی گفت: آیین نکوداشت نیز 21‌شهریور در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

کد خبر 143336
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز