همشهری آنلاین: سازمان سنجش آموزش کشور پس از اطلاعیه روزهای 16، 17 و 19 مرداد، تازه ترین اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 90 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان سنجش آموزش کشور علاوه بر اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته ظرفیت‌های جدید برخی از رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 90 را اعلام کرده است.

داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته‌های مربوطه می‌توانند نسبت به انتخاب آن اقدام و یا در صورت انتخاب رشته فرم انتخاب رشته خود را حداکثر تا تاریخ 26 مرداد تصحیح کنند.

بر اساس این اصلاحات، محل تحصیل رشته‌های تحصیلی کاردان فنی عمران با گرایش ساختمان‌های بتنی و همچنین کاردان فنی عمران با گرایش نقشه‌برداری دانشگاه تبریز در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، در شهرستان مرند است.

پذیرش در رشته‌های تحصیلی مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و رشته علوم اقتصادی با گرایش اقتصاد نظری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دانشگاه قم، منحصر به آقایان است.

همچنین رشته‌ محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام شده است. بر این اساس
رشته‌های تحصیلی که از چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند شامل کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی، حسابداری، مدیریت صنعتی در مؤسسه غیرانتفاعی شهید رضایی کرمانشاه است.

بر اساس کد رشته های جدید رشته‌های تحصیلی که از گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دانشجو می‌پذیرند شامل مهندسی معماری مؤسسه غیرانتفاعی ارم - شیراز، مهندسی برق (قدرت) مؤسسه غیرانتفاعی سراج - تبریز، کاردانی نرم‌افزار کامپیوتر مؤسسه غیرانتفاعی شهید رضایی - کرمانشاه و کاردان فنی برق و کاردانی نرم‌افزار کامپیوتر مؤسسه غیرانتفاعی هراز - آمل است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که علاقمند به انتخاب کدرشته محل‌های مربوط به دانشگاه‌های تربیت دبیر شهیدرجایی و تربیت دبیر فنی و حرفه ای دختران تهران - شریعتی نسبت به انتخاب کد رشته دقت کنند. تنها کدرشته محل های روزانه ای که مقابل آنها (ویژه فرهنگیان) درج شده است مربوط به این گروه است و سایر کدرشته محل های شبانه دانشگاه‌های مذکور دارای پذیرش داوطلب آزاد بوده و با ضوابط وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت دارند.

کد خبر 143310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز