همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه موافقت نکردند و بنابراین این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه موافقت نکردند و بنابراین این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، دو فوریت این طرح از سوی "نادر قاضی‌پور" نماینده ارومیه،در جلسه علنی امروز مطرح شد که نمایندگان به دو فوریت این طرح با ۹۴ رای مخالف و ۵۷ رای موافق رای مثبت ندادند.

پس از عدم تصویب ۲ فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه، "محمدرضا باهنر" رئیس جلسه علنی امروز اعلام کرد که این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می شود.

وی افزود: موضوع دریاچه ارومیه از اهمیت زیادی برخوردار است و به این معنی نیست که دریاچه و وضعیت آن برای مجلس کم اهمیت است. دعوت از مسئولان دولت به مجلس برای دریافت راهکاری در جهت حل این معضل ضروری است.

بر اساس این گزارش، "نورالله حیدری دستنایی" نماینده اردل و فارسان و "موسی‌الرضا ثروتی" نماینده بجنورد در مخالفت و "جوادجهانگیرزاده" نماینده ارومیه و "سیدحسین نقوی حسینی" نماینده تهران در موافقت با دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه سخن گفتند.

مخالفان، ایجاد مشکل برای استانهای همجوار را دلیل اصلی مخالفت خود ذکرکرده و خواستار بررسی کارشناسی این طرح شدند.

 

کد خبر 143309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز