مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: تصویر سه بعدی توهم انگیز، چهره انسانی است که چشمانش، شما را در همه سو، دنبال می کند.

تصویر توهم انگیز

شاید، آنچه را که شما تصور می‌کنید، می‌بینید، دقیقا آن چیزی نباشد که واقعا وجود دارد.زیرا در مغز مراکزی  وجود دارد که پیام‌های عصبی بینایی را پردازش می کنند. حاصل این پردازش، ممکن است، تصویر ذهنی متفاوت با آنچه در واقعیت وجود دارد، باشد.

خطای دید یا توهم بینایی یکی از مواردی شایع زندگی انسانی است. خطا یا توهم با دیدن تصاویری که واقعیت عینی ندارند، بروز می‌کند.

از نظر علمی؛ توهم حالتی است که در آن فرد چیزهایی را احساس می‌کند که وجود خارجی ندارند ولی فرد وجود آنها را واقعی می‌داند و بر آن اصرار می‌ورزد.

تصویر سه بعدی اثر علمی - هنری ریچارد گرگوری استاد، محقق و روانشناس دانشگاه بریستول انگلستان است. این تصویر چهره خود او است که یکی از شگفت انگیزترین توهمات نوری در چشم انسان است.

تصویر توهم انگیز

 

این تصویر 1.5 برابر چهره واقعی انسان و از جنس پلاستیک فشرده بصورت یک ماسک ساخته شده است. هر چه سر انسان در این تابلو بزرگ تر باشد، توهم واقعی تر به نظر می‌رسد. این اثر از نظر علمی، خارق العاده و شگفت انگیز است.

نگاه تعقیب گر وخیره این تصویر سه بعدی، گاهی شما را نگران و می‌ترساند. از این تکنیک در ساخت تصاویر یا پرتره‌های مختلف انسانی و حیوانات در اسباب بازی‌های جدید استفاده می کنند. اسباب بازی‌های که نه تنها برای بچه‌ها بلکه برای افراد بزرگ سال هم جالب و جذاب است.


http://www.grand-illusions.com

کد خبر 143304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز