سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از سفر دو روزه وزیر خارجه ایران به مسکو برای گفتگو با مقام های این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران امروز سه شنبه برای بازدید کاری وارد مسکو می شود و انتظار می رود در پایتخت روسیه مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران را با "سرگی لاوروف"(Sergey Lavrov) همتای روسی خود مورد بحث قرار دهد. این مطلب را دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه گزارش داده است.

در اطلاعیه منتشره گفته می شود:"طرفین مسایل مربوط به گسترش مناسبات دوجانبه و همچنین موضوعات مبرم منطقه ای و بین المللی از جمله حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران را مورد بحث قرار می دهند".

بازدید وزیر خارجه ایران تا روز 17 اوت ( فردا ) طول می کشد.

در سفارت ایران در مسکو خاطرنشان کردند صالحی قصد دارد "مسایل مربوط به بالا بردن سطح روابط دوجانبه، مسایل منطقه ، مسایل جهانی و همچنین پیشنهاد چندی پیش روسیه درباره فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران" را مورد بررسی قرار دهد.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ماه ژوئیه پیشنهاد حل و فصل مرحله به مرحله اوضاع در اطراف برنامه هسته ای ایران را مطرح کرد. وی خاطرنشان کرد راهکار مرحله به مرحله امکان خواهد داد تردید های جامعه بین المللی در رابطه با فعالیت جمهوری اسلامی در زمینه هسته ای رفع شود.

این سفر در حالی است که "نیکلای پتروشف" دبیر شورای امنیت روسیه هم اکنون در ایران به سر می برد و در حال مذاکره با مقام های ایرانی است.

پتروشف اولین دور مذاکرات خود را با مقامات ایرانی روز گذشته آغاز کرد و صبح امروز نیز دومین دور مذاکرات آغاز شد.

 

کد خبر 143267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز