گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع حریم و محدوده شهر، یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود است که برای تعیین ضوابط و قوانین و رفع مشکلات نیازمند حمایت مجلس و تصویب طرح جامع حریم هستیم.

مهدی چمران در نشست نمایندگان مجلس و مدیران شهرداری با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس هشتم ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند، امیدواریم نماینده‌های مجلس مانند موارد دیگر که حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را برای رفع مشکلات شهری داشته‌اند، در مورد حل مشکلات حریم نیز پشتیبانی لازم را داشته باشند. وی با بیان اینکه ما مشکلی به نام حریم و محدوده شهر را در تهران داریم، گفت: تهران رشد جمعیتش از رشد جمعیت متوسط کشور کمتر است ولی شهرهای جانبی تهران و حتی روستاهایی مثل مرتضی‌گرد یکباره جمعیت‌شان دو برابر می‌شود و بدون هیچ قاعده و قانونی باد می‌کنند.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: در واقع این شهر تهران نیست که گسترش می‌یابد بلکه شهرها و روستاهای اقماری به سمت تهران می‌آیند. وی افزود: در طرح جامع، مساحت شهر تهران از 700 کیلومتر مربع به حدود 600 کیلومتر مربع کاهش یافت و این شهرهای دیگر هستند که رشد می‌کنند و حریم تهران را می‌گیرند. چمران تاکید کرد: بحث حریم و محدوده نیاز به مصوبه مجلس دارد. متأسفانه از سوی یکی از شهرهای جنوبی استان، مصوبه‌ای را بردند و تصویب کردند که همه مسائل را به هم ریخت و اکنون در حریم تهران با مشکلات زیادی مواجهیم که باید تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در بحث حریم و محدوده باید قانون مجلس اصلاح شود و امیدواریم طرح جامع حریم و محدوده نیز در مجلس مصوب شود تا مشکلات حریم در تمام کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور حل شود.

کد خبر 143235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز