به گفته معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور ثبت‌نام 20 هزار دستگاه خودروی فرسوده از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

خودرو

به گزارش فارس، امیررضا رجبی اظهار داشت:دارندگان خودروهای فرسوده مدل 1355 تا 1365 و معادل میلادی آن از روز شنبه 29مرداد می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی فردی و مدارک خودرو که شامل سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده یا دارای وکالت بلاعزل از مالک است و آنهایی که دارای پلاک ایران هستند به نمایندگی‌های شرکت ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه کرده و بدون پرداخت وجه نقد در این طرح شرکت کنند. رجبی درخصوص تسهیلات طرح جایگزینی 15هزار دستگاه خودروی فرسوده گفت: تسهیلاتی که از طریق بانک سپه پرداخت می‌شود شامل 10هزار فقره تسهیلات 10 میلیون‌تومانی و 5 هزار فقره تسهیلات 7 میلیون تومانی می‌شود که نرخ تسهیلات 14درصد و دوره بازپرداخت 5 ساله است.

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور درخصوص طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده گفت: طرح جایگزینی 5 هزار دستگاه وانت فرسوده با همکاری شرکت زامیاد و بانک ملت و ملی از روز شنبه 29 مرداد‌ماه آغاز می‌شود و به‌مدت 30روز ادامه دارد. رجبی ادامه داد: وانت‌های مدل 55 تا 65 شمسی و معادل میلادی آن می‌توانند در طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده شرکت کرده و مدارک پلاک منطقه‌ای یا گواهی تشکیل راهور ناجا در این طرح قابل‌قبول است.

وی درخصوص تسهیلات طرح جایگزینی وانت‌های فرسوده افزود: شرایط تسهیلات تعداد 5هزار فقره وام 7، 9 و 10میلیون تومانی با بازپرداخت 5ساله و با نرخ سود 14 درصد توسط بانک ملی و ملت پرداخت می‌شود. وی افزود: متوسط تحویل خودرو بعداز اسقاط برای تاکسی‌ها 5 روز و برای خودروهای شخصی 20روز است که این مورد بستگی به شرایط متقاضی دارد. همچنین برای سواری‌های شخصی در شهرستان‌ها حداکثر 30 روز و در تهران 15روز خودرو تحویل داده می‌شود. اما در مورد تاکسی‌ها زمان تحویل در تهران یک هفته و در شهرستان 15 روز است.

کد خبر 143231
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز