یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران از ورود هوای پایتخت به شرایط «ناسالم» خبرداد و گفت: بیماران قلبی و ریوی، کودکان،‌ سالمندان و جانبازان شیمیایی از تردد غیرضروری در مراکز شهر خودداری کنند.

 محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت ورود ریزگردها از کشورهای عربی، هوای پایتخت به مرز ناسالم رسیده لذا توصیه می‌شود شهروندان کمتر از وسیله نقلیه شخصی برای تردد در شهر استفاده کنند.

 وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی لازم است بیماران قلبی و ریوی، جانبازان شیمیایی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در مراکز شهر خودداری کنند.

محمودی همچنین با اشاره به افزایش تعداد روزهای پاک در چهارماهه نخست امسال نسبت به سال 89 گفت:

بر روی عکس کلیک کنید

در آخرین جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران مقایسه‌ای که بین روزهای پاک چهارماهه نخست امسال با سال 89 صورت گرفت ، تعداد روزهای پاک در سال جاری بیشتر از سال گذشته بود و یکی از دلایل این امر که می‌توان گفت ازآرزوهای جامعه فرهیختگان نیز بشمار می‌آید، کاهش مصرف سوخت است که محقق شده است.

 معاون امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: روزانه به طور متوسط با دو میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت مواجه هستیم و علیرغم اینکه از ابتدای امسال تاکنون 500 الی 600 هزار خودرو به تعداد خودروها افزوده شده اما علاوه بر کاهش مصرف کاهش آلودگی هوا نیز عنوان شده که جای بسی خوشحالی است.

 وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی ریزگردها در حال حاضر ثابت است اضافه کرد: گزارشی مبنی بر افزایش ریزگردها ورسیدن به مرز اضطرار نداریم.

 وی در ادامه با اشاره به وضعیت نیترات آب شرب تهران گفت: گزارشی مبنی بر افزایش میزان نیترات آب در تهران اعلام نشده است اما کیفت آب در نقاط مختلف تهران مختلف است.

 معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه حداکثر نیترات آب آشامیدنی 50 است و مواد دیگر 30 یا 20، ممکن است باشد، اما میزان این مواد در نقاط مختلف تهران از جمله غرب، شرق و جنوب متفاوت است لذا ممکن است در جایی این میزان به صفر برسد و در جای دیگر عدد دیگری باشد، آنچه که مهم است کاهش میزان این مواد در آب است و هر چه این عدد به صفر نزدیکتر شود آب آشامیدنی از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

 محمودی از نصب رینگ حلقه آب تهران خبر داد و گفت: با احداث این رینگ کیفیت آب در نقاط مختلف یکسان خواهد بود و تمامی آب‌های آشامیدنی که از چاه و یا سد تامین می‌شود در یک چرخه قرار گرفته و کیفیت آن یکسان می‌شود.

کد خبر 143086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز