یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوزه آنتونیو کاماچوی اسپانیایی روز شنبه (22 مرداد) وارد پایتخت چین شد تا بعد از هفته‌ها خبر و شایعه هدایت تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد.

camacho

کاماچو 56 ساله مربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید و اوساسونا بود.

او هنگام ورود به پکن به خبرنگاران گفت: " خوشحالم که اینجا هستم. من و تیم مربیگری‌ام به کارکردن در کنار تیم ملی چین افتخار می کنیم. ما برای اجرای برنامه بلند مدت اینجا هستیم".

به گزارش ای. اف. سی، چین بازی‌های مرحله سوم انتخابی المپیک را از روز دوم سپتامبر و دیدار با سنگاپور آغاز خواهد کرد. عراق و اردن دیگر حریفان چین در این گروه هستند.

فدراسیون فوتبال چین اعلام کرده که اگر حتی تیم این کشور به جام جهانی راه پیدا نکند کاماچو به کارش ادامه خواهد داد.

کاماچو از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ سرمربی تیم ملی اسپانیا بود و توانست این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ برساند.

او که سابقه هدایت رئال مادرید را هم در کارنامه دارد، در سال ۲۰۰۸ سرمربی تیم اوساسونا شد، اما فوریه گذشته به دلیل نتایج ضعیف این تیم از کار برکنار شد.

کاماچو در طول مدت قراردادش علاوه بر هدایت تیم ملی بزرگسالان چین به بهبود سیستم آموزش فوتبال جوانان این کشور نیز کمک خواهد کرد.

پیش از این گائو هونگبو سرمربی تیم چین بود. او که در سال ۲۰۰۹ هدایت تیم ملی کشورش را در دست گرفت، در جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا موفق نبود و چین در مرحله گروهی مسابقات حذف شد.

 

کد خبر 143038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز