شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش قیمت انواع سکه و طلا در بازار آزاد خبر داد.

سکه بهار آزادی

آقای کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : امروز شنبه 22 مرداد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در ساعت 15 در بازار آزاد 476 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با پریروز 9 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه روند نزولی قیمت سکه از صبح امروز آغاز شد گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید صبح 482 و ظهر امروز 480 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر علت این کاهش را کاهش قیمت جهانی طلا بیان و اضافه کرد: پنجشنبه گذشته هر اونس طلا از 1775 تا 1814 دلار در نوسان بود در حالیکه امروز این رقم در 1747 دلار ثابت ماند.

وی گفت : کشورهای غربی با کمک مالی به شرکت‌ها و موسسات مالی از ادامه کاهش شاخص سهام بورس‌های خود جلوگیری کردند و همین موضوع، تقاضا برای خرید طلا و در نتیجه قیمت آن را کاهش داد.

آقای کشتی آرای نرخ امروز نیم و ربع سکه را هم در بازار آزاد در ساعت 15 به ترتیب 240 و 130 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این ارقام نسبت به پنجشنبه 20 مرداد هر کدام دو هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و سکه یک گرمی هم در بازار آزاد امروز در این ساعت به ترتیب 486 و 75 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با پریروز به ترتیب 9 و سه هزار تومان کاهش یافت.

آقای کشتی آرای گفت: هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت نیز در بازار آزاد امروز با 650 تومان کاهش قیمت، 48 هزار و 950 تومان داد و ستد شد.

کد خبر 143018
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز