همشهری آنلاین: علی‌اکبر آقایی" رئیس گروه دوستی پارلمان‌های ایران و پاکستان با حضور در دفتر رئیس مجلس ملی پاکستان پیام دعوت "علی لاریجانی" برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را به خانم فهمیده میرزا تقدیم کرد.

علی‌اکبر آقایی" رئیس گروه دوستی پارلمان‌های ایران و پاکستان با حضور در دفتر رئیس مجلس ملی پاکستان پیام دعوت "علی لاریجانی" برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را به خانم فهمیده میرزا تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، خانم فهمیده میرزا در این دیدار ضمن استقبال از دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با برنامه‌ریزی و مشورت با مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان تلاش خواهد کرد تا در این اجلاس به همراه برخی نمایندگان پارلمانی شرکت کند.

خانم فهمیده میرزا با بیان اینکه از چهار سفری که به ایران داشته خاطرات خوبی به یاد دارد، افزود: مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام بوده و با اتحاد کشورهای اسلامی باید این موضوع به نحو احسن و به سود مسلمانان به پایان برسد.

رئیس مجلس پاکستان از فعالیت زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف ابراز خشنودی کرد و خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک زن و رئیس مجلس پاکستان از حضور بانوان پارلمان واقعا خوشحال هستیم و از ارتباط بیشتر بین مجالس دو کشور و تبادل تجربیات استقبال می‌کنیم.

وی روابط دو کشور را عمیق و برادرانه دانست و گفت: دو کشور در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری و ارتباط دارند که باید با کار کارشناسی این فعالیت‌ها و همکاری‌ها توسعه روزافزون داشته باشد.

فهمیده میرزا با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی نمایندگان زن مجالس کشورها توسط پاکستان، افزود: در این اجلاس از نمایندگان زن پارلمان ایران هم دعوت به‌عمل خواهیم آورد.

"علی‌اکبر آقایی مغانجویی" رئیس کمیسیون عمران مجلس کشورمان در این ملاقات علاقه ایران را به سرمایه‌گذاری در کشور پاکستان اعلام کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های حمل‌ونقل زمینی، هوایی، راه‌آهن، نفت، گاز و انرژی می‌توانند به کشور پاکستان در پشت سر گذاشتن مشکلات خود کمک شایانی نماید.

وی افزود: راه‌آهن ایران، می‌تواند پاکستان را به دروازه اروپا برای صادرات کالای خود برساند و انتقال گاز ایران به این کشور قطعا در رفع مشکلات پاکستان در کمبود سوخت موثر خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمان‌های دو کشور تصریح کرد: اتحاد در کشورهای مسلمان ایران و پاکستان قطعا باعث ناراحتی دشمنان مشترک دو کشور خواهد شد.

خانم فهمیده میرزا در پایان از توجه مقامات ارشد ایرانی نسبت به وضعیت مردم پاکستان ابراز تشکر و قدردانی نمود و صمیمانه‌ترین سلام‌ها را تقدیم مردم ایران و مقامات کشورمان کرد و همچنین ابراز امیدواری کرد که در اجلاس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در تهران شرکت کند.

 

کد خبر 142952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز